اطلاعات ۳ هزار کارت بانکی به سرقت رفت/سارقان در دام پلیس فتا افتادند

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی گفت: افرادی که بواسطه ارسال پیامک‌های تمدید آگهی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، به دست قانون سپرده شدند.

سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، گفت: افرادی که بواسطه ارسال پیامک‌های تمدید آگهی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، به دست قانون سپرده شدند.

او گفت: با وصول مرجوعات متعدد قضايي به این پلیس مبني بر برداشت غير مجاز از حساب بانکی شهروندان، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ نصرتی ادامه داد: با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته مشخص گردید که به افراد بزه دیده پیامکی جعلی منتسب به سایت دیوار با مضمون اتمام مدت زمان آگهی و درخواست تمدید آن ارسال شده بود.

این مقام مسئول بیان داشت : در این کلاهبرداری در قبال تمدید آگهی، پس از درخواست مبلغ ناچیز، کاربران جهت پرداخت وجه به لینک‌های جعلی پرداخت هدایت شده و اطلاعات حساب‌های بانکی آنان از این طریق به سرقت برده می‌رفت.

سرهنگ نصرتی ادامه داد: با اقدامات پلیسی، در این راستا دو نفر شناسایی و در تحقیقات و بررسی‌های بعمل آمده مشخص گردیده اطلاعات تعداد بیش از 3 هزار کارت بانکی به سرقت رفته است.

او با بیان اینکه آن سوی پیامک‌های تمدید آگهی کلاهبرداری و هدایت به صفحات فیشینگ است، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی به آن پاسخی نداده و توجه داشته باشند که هرگز پیامکی از طرف سایت دیوار جهت تمدید آگهی ارسال نمی‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.