جمع آوری ۱۷۰ میلیارد ریال زکات در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال زکات واجب، مستحب، فطریه و کفارات از ابتدای امسال تاکنون در استان جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمع آوری ۱۷۰ میلیارد ریال کات در استان نتیجه برنامه ‌ریزی ها، پیگیری ‌ها و رهنمودهای اعضای شورای زکات و همکاری ائمه جمعه، بسیج، گروه‌ های جهادی و مؤسسه های خیریه بوده است. 

مبشری افزود: ۱۷۰ میلیارد ریال زکات در ۳۲۸ روستای زکات دهنده کهگیلویه و بویراحمد و با تلاش ۶۲۲ عامل، ۳۸ مبلغ و مساعدت چهار هزار و ۷۰۰ نفر مؤدی جمع ‌آوری شده است. 

او بیان کرد: میزان زکات جمع ‌آوری‌شده در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸۰ درصد رشد داشته است. 

مبشری گفت: ۶۸ درصد زکات جمع آوری شده در کهگیلویه و بویراحمد برای رسیدگی به امور محرومان و ۳۲ درصد مابقی نیز در زمینه اجرای طرح های عمرانی هزینه شد.   

او افزود: ۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال از زکات جمع آوری شده در کهگیلویه و بویراحمد برای تهیه جهیزیه، ۱۶۰ میلیون ریال برای درمان، ۴۵۵ میلیون ریال در زمینه تحصیل، ۳۹ میلیون ریال برای بازسازی و مرمت مسکن، ۶۲ میلیارد ریال برای کمک ‌معیشت افراد نیازمند و مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این استان و مابقی نیز در زمینه اجرای طرح های عمرانی هزینه شده است. 

در نشست شورای زکات کهگیلویه و بویراحمد حکم ریاست شورای زکات کهگیلویه و بویراحمد از سوی آیت ‌الله سید رضا تقوی رئیس شورای عالی زکات کشور به آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج ابلاغ شد. 

ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد و رؤسای کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه ۲ یاسوج، ممبی و بهمئی به عنوان فعالان و برترین های حوزه جمع آوری زکات در این نشست با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.