کریمی در صحن علنی:

مجلس نباید در مقابل قانون شکنی‌های دولت کوتاه بیاید

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خود یکی از افتخارات مجلس یازدهم است، از این رو مجلس نباید در مقابل قانون شکنی‌های دولت کوتاه بیاید.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران  جوان، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به موافقتنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی هسته‌ای کشور، گفت: ضمن تبریک ایام ماه رجب و میلاد امام جواد (ع) قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خود یکی از افتخارات مجلس یازدهم است.

وی افزود: مسئول اجرای قانون طبق مفاد آن آقای رئیس جمهور و مسئولان اجرایی هستند، با توجه به اظهارات متناقضی که آقای رئیس جمهور در این موضوع در تصویب قانون و بعد از آن داشتند تردید جدی در حسن نیت دولت داریم و این بیانیه مشترک بین آژانس و سازمان انرژی اتمی بر تردید‌های ما افزوده است.

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: در این که حسن نیت در اجرای قانون وجود ندارد، سوال ما این است که آیا این بیانیه لازم الاجراء است یا نه، اگر لازم الاجراء است و قانون را خدشه دار می‌کند باید به تائید و تصویب مجلس برسد. اجرای این بیانیه به نوعی قانون را دور می‌زند و چرا باید طبق این قانون ۳ ماه زمان پیش بینی کنیم و تعهداتی که باید در این قانون اجرایی شود را لغو کنیم.

کریمی تصریح کرد: دولت متاسفانه سابقه بدی در قانون شکنی دارد و به این موضوع عادت کرده و به نظر من مجلس نباید در خصوص این قانون شکنی‌ها کوتاه بیاید. مقام معظم رهبری فرمودند برجام بدون لغو تحریم‌ها خسارت محض است آیا تحریم‌ها برداشته شد؟ که ما مجددا مهلت جدیدی را به آژانس و طرف‌های برجامی می‌دهیم.

وی مطرح کرد: چه اعتمادی به آژانس است با توجه به موضوع جاسوسی برخی از بازرسان آن‌ها و مستنداتی که وجود دارد و این‌ها بار‌ها اطلاعات مهم کشور را جابه جا کرده اند.

کریمی گفت: موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای بسیار جدی است و همین بازرسان آژانس با بردن بسیاری از این اطلاعات، زمینه آن را فراهم کرده اند. طبق قانون تداوم اعمال نظارت‌های پادمانی را پذیرفته ایم و روی آن بحثی نیست، آنچه که الان در این بیانیه است، فراتر از پادمان است و زمینه نظارت‌ها را باز می‌کند و این خلاف قانون است.

وی تصریح کرد: کسانی که در موضع برجام در این مجلس آمدند و قسم خوردند و برجام را بر این ملت تحمیل کردند، دیگر حرفشان برای ما حجت نیست! مجلس شورای اسلامی همیشه در رأس امور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار