غربالگری بینایی ۲۲ هزار و ۹۰۰ کودک در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ هزار و ۹۰۰ کودک استان چهارمحال و بختیاری در برنامه غربالگری بینایی این نهاد مورد سنجش قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ هزار و ۹۰۰ کودک استان در برنامه غربالگری بینایی این نهاد مورد سنجش قرار گرفته اند.

او افزود: برنامه غربالگری و تشخیص زود هنگام آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی در کودکان سه تا شش ساله از سال ۷۴ هرساله اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: هدف این برنامه کاهش بروز آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی از طریق تشخیص و درمان به موقع بیماری در سنین طلایی یعنی زیر پنج سالگی است.

او ادامه داد: کودکان کم بضاعت و بی بضاعت در صورت نیاز به کمک هزینه عینک و جراحی چشم از طرف سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

عسگری با اشاره به اینکه پارسال ۵۰ هزار و ۹۰۰ کودک در برنامه غربالگری بینایی شرکت کردند گفت: امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی غربالگری این میزان به ۲۲ هزار و ۹۰۰ نفر کاهش یافته است، اما همچنان سنجش بینایی در استان ادامه دارد.

او افزود: غربالگری بینایی در شهرکرد مرکز استان روز‌های دوشنبه هر هفته در محل اداره‌کل انجام می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار