سکوت تعمدی رسانه های غربی در مورد واکسن کوبایی کرونا

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: سکوت تعمدی رسانه های غربی در مورد واکسن های کوبایی حتی پررنگتر از واکسن ایرانی است اما این سکوت قابل تداوم نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در رشته توییتی به سکوت رسانه های غربی درباره واکسن کوبایی کرونا واکنش نشان داد و نوشت: «سکوت تعمدی رسانه های غربی در مورد واکسن های کوبایی حتی پررنگتر از واکسن ایرانی است اما این سکوت قابل تداوم نیست.

نیویورک تایمز در گزارشی آورده است: یکی از چهار واکسن تولید شده توسط دانشمندان کوبایی ماه آینده وارد مرحله نهایی خواهد شد، گامی اساسی که اگر موفقیت آمیز باشد، می تواند این جزیره را در مسیر تلقیح کل جمعیت خود قرار دهد و تا پایان سال حتی تلقیح آن در خارج از کشور آغاز شود.

اگر این واکسن ایمن و موثر باشد، یک پیروزی سیاسی قابل توجه به دولت کوبا می بخشد و مانع از نجات این کشور از نابودی اقتصادی است. برای کشوری که ده ها سال است که سیستم پیچیده مراقبت های بهداشتی خود را به عنوان شاهدی از فواید سوسیالیسم معرفی می کند، این واکسن یک فرصت ارتباطات منحصر به فرد را به کوبا ارائه می دهد.

گفتنی است؛ واکسن مورد اشاره، واکسنی است که تولید آن همزمان در بهار ۱۴۰۰ در انستیتو پاستور ایران نیز کلید خواهد خورد.»

توییت جهانپور درباره واکسن کوبایی کرونا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
چقدر بد ترجمه میکنید
Canada
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
معلومه پوشش نمیدهند
میخواهید اعتراف کنند با وجود تحریم های کمر شکن به
موفقیت درست یافته اند
میخواهید اعتراف به شکست کنند