فرماندار مهاباد:

روز مهندس فرصتی برای تجلیل از نبوغ ایرانی است

خدرلو گفت: مهندسان یکی از عاملان در توسعه و پیشرفت کشور و طلایه‌داران مواجهه با تحریم‌های صنعتی دشمن سلطه‌گر هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عارف خدرلو فرماندار مهاباد طی پیامی پنجم اسفند، زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز ملی مهندس را به جامعه مهندسان مهاباد تبریک گفت.

او در این پیام، مهندسی را تداعی کننده ابتکار، نوآوری و خلاقیت دانست که زمینه ساز رشد و موتور محرک پیشرفت کشور خواهد بود.

متن پیام به شرح زیر است:

پنجم اسفند ماه سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی یکی از بزرگترین چهره‌های علمی جهان اسلام که به نام روز مهندس در تقویم ملی ایران آمده است، یادآورخلاقیت‌ها، نوآوری‌ها و خودباوری‌های مهندسان این سرزمین است.

نگاه علمی و تخصصی به موضوعات و مسائل روزمره زندگی بشر همواره و در تمام اعصار و زمان اهمیت ویژه‌ای داشته است و در این زمینه ایرانیان در زمره پیشگامان محسوب شده و اندیشه‌های ناب و نگاه مدقانه دانشمندان تاریخ پرافتخار ایران اسلامی، نظیر خواجه نصیرالدین طوسی، فارابی، ابوریحان بیرونی و ابن سینا موید این ادعا و در عصر حاضر نیز الهام بخش طرح‌های نو در جهان به شمار می‌رود.

اینجانب پنجم اسفند ماه، روز ملی مهندس را به جامعه مهندسی کشور بخصوص مهندسین سازمان نظام مهندسی شهرستان مهاباد تبریک عرض نموده و امیدوارم در سایه همت والای مهندسین این مرز و بوم بیش از پیش شاهد رشد و تعالی معماری اصیل اسلامی- ایرانی همگام با معماری نوین جهانی باشیم.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.