قاضی‌زاده هاشمی:

بودجه‌های تولید محتوای داخلی فضای مجازی تمام‌بها حساب شده است

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: بودجه‌های حوزه تولید محتوای داخلی فضای مجازی که قرار بود نیم بها باشد، تمام بها حساب شده است.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰ و رسیدگی به حق‌السهم اپراتورهای تلفن همراه اظهار کرد: وزارت ارتباطات نزدیک به چهار ردیف اصلی در بودجه دارد. اطلاعات دقیق بانک مرکزی را گرفته‌ایم که بر اساس آن به علت شرایط کرونایی و خاص، از محل اپراتورها درآمدهای هنگفتی داشته‌اند. حتی بودجه‌هایی که برای حوزه تولید محتوای داخلی تعیین شده و قرار بود نیم بها باشد، تمام بها حساب کرده‌اند و حق السهم‌شان را که ۲۸ درصد اعلام کردند، حدود ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: مبلغ مذکور برای توسعه اینترنت روستایی، BTS و زیرساخت‌هاست که بیش از ۱۲ هزار میلیارد سود خالص علاوه بر آن حق‌السهم شان دارند. بر اساس اطلاعات بانک مرکزی و برای تولید محتوا حدود ۳ هزار میلیارد را قرار دادیم؛ رهبری به فضای مجازی توجه دارند، پس سهم تولید محتوای دینی، اخلاقی و... در فضای مجازی کجاست؟

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: این سهم تولید محتوا برای یک دستگاه یا دو دستگاه نیست و حداقل ۲۶ دستگاه فرهنگی و اجتماعی برای حوزه محتوای فضای مجازی کار می‌کنند. وزیر ارتباطات چطور یک ساعت قبل توییت می زند؟ مگر او برای مجلس تعیین تکلیف می‌کند؟ این نمایندگان هستند که تعیین تکلیف می‌کنند. ما یک پیام محتوای فرهنگی به مردم ایران از مجلس صادر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار