ملی پوش دوچرخه سواری: با هزینه شخصی به مسابقات ترکیه رفتم

ملی پوش دوچرخه سواری درباره شرایط خود توضیحاتی را بیان کرد.

ماندانا دهقان ملی پوش دوچرخه سواری بانوان در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: من با هزینه شخصی در  مسابقات ترکیه حاضر شدم. تقریبا برای ۴ روز ۱۷ میلیون تومانهزینه کردم. تا جایی که اطلاع دارم فدراسیون دوچرخه سواری  برای گرفتن مجوز حضور تیم ملی در رقابت‌های ترکیه  از شورای برون مرزی دیر اقدام کرده بود.

او در ادامه گفت: امسال به علت همه گیری ویروس کرونا در جهان مسابقات کمی برگزار شد و اکثر مسابقات دوچرخه سواری اروپا به غیر از موارد خاص تا ماه آپریل لغو شده است.  گرند پریکس "manavgat" به مسافت ۱۰۰ کیلومتر شنبه در کشور ترکیه برگزار شد و من از بین ۹۴ شرکت کننده در رده ۷۴ قرار گرفتم.

دهقان اظهار کرد: این تورنمنت با حضور دوچرخه سواران ۱۴ کشور از جمله اوکراین، روسیه، بلاروس، قزاقستان، ازبکستان، بریتانیا، مجارستان، اسلواکی، سوئیس و کانادا برگزار شد. یکشنبه گرند پریکس آلانیا به مسافت ۶۸ کیلومتر، با ارتفاع ۱۸۰۰ متر برگزار شد. در این رقابت از میان  ۹۲ شرکت کننده در جایگاه ۴۷ قرار گرفتم و در بین دوچرخه سواران آسیایی پنجم شدم.

او گفت: سطح این رقابت‌ها قابل قیاس با مسابقات  سال‌های گذشته نبود چرا که ویروس کرونا و لغو شدن مسابقات باعث شد تا کشور‌ها خیلی از دوچرخه سواران خوب خود را  برای حضور در این مسابقه راهی ترکیه کنند.  

ملی پوش دوچرخه سواری بیان کرد: کشور‌های آسیایی روز به روز در حال پیشرفت هستند و  تغییرات آن‌ها  محسوس است. کشور ازبکستان ۳ جایگاه در ۲۰ نفر اول  یعنی  رتبه‌های دوم و دهم و هفدهم را در مسابقات ترکیه کسب کرد. تیم ملی ازبکستان  در سال‌های قبل به هیچ عنوان  مقام خاصی در مسابقات کسب نکرده بود.

او در پایان اظهار کرد:  با توجه به کمبود مسابقات رکابزنان از دورترین نقاط دنیا یعنی کشور‌هایی مانند کلمبیا، آمریکا و کانادا برای حضور در مسابقات جاده و کوهستان به ترکیه آمدند. کشور ما که در همسایگی ترکیه قرار دارد به علت هزینه‌های بالا تیم ملی نتوانست در ترکیه حضور پیدا کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار