آموزش و پرورش موظف به مرمت خانه کلانتر تبریز است

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی  موظف به مرمت خانه قدیمی و تاریخی کلانتر تبریز می‌باشد چون مالکیت بنا با این اداره کل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،قوچی معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود اینکه مسئولیت مرمت خانه کلانتر تبریز بر عهده آموزش و پرورش آذربایجان شرقی است اما میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی به دلیل احساس مسئولیت و وظیفه ذاتی خود از چند سال قبل اقدام به اجرای طرح‌هایی برای مرمت این اثر کرده است.

او با اشاره به اینکه مرمت این اثر تاریخی از سال ۱۳۹۷ توسط میراث فرهنگی استان آغاز شده است،گفت: در این راستا عملیات مرمت اضطراری و استحکام بخشی به انجام رسید و قرار بود اداره کل آموزش و پرورش استان آن را ادامه دهد که به رغم مکاتبات عدیده با این مجموعه هنوز هیچ اقدامی به این منظور صورت نگرفته است.

قوچی افزود: عملیات مرمت از سوی میراث فرهنگی در خانه کلانتر پارسال نیز تداوم یافت و تیر‌های چوبی ساختمان به دلیل فرسوده بودن کنده شد و با چوب‌های جدید جایگزین می‌شود که دلیل اصلی آن دوام نداشتن این تیر‌ها بوده است.

او با بیان اینکه مرمت خانه کلانتر تبریز در سامانه اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای واگذاری به پیمانکار جدید قرار گرفته است، انتشار اخباری مبنی بر غیربومی پیمانکاران قبلی را کذب خواند و گفت: پیمانکار پیشین مرمت این خانه بومی از مجرب‌ترین فعالان این بخش در تبریز بود.

قوچی گفت: خانه کلانتر تبریز مجور مرمت از وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.