بورل: ایران به مدت طولانی به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار تلاش برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی و ایجاد اعتماد میان طرف‌های این توافق شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در سخنان امروز (سه‌شنبه) خود اظهاراتی درباره برجام مطرح کرد.

بورل در بخشی از سخنان خود گفت: « توافق هسته‌ای نتیجه یک فعالیت دیپلماتیک است که به آن افتخار می‌کنیم. ایران برای مدتی طولانی به این توافق پایبند بوده است.»

این مقام ارشد اتحادیه اروپا همچنین افزود: «باید توافق هسته‌ای را به مسیر صحیح خود بازگردانیم و میان طرف‌های مختلف اعتماد ایجاد کنیم.»

بورل که در نشست شورای آتلانتیک سخنرانی می‌کرد، در ادامه افزود: «توافق برجام در اولویت اقدامات مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد. ما این روزها در راستای توافق برجام کارهای زیادی انجام دادیم و همچنان نیز ادامه دارد.»

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در انتها گفت: «به زودی برخی شخصیت‌های روسی را به فهرست تحریم‌های اروپا اضافه خواهیم کرد. آمریکا از اتحادیه اروپا خواسته تا مواضع خود در مورد روسیه را با این کشور هماهنگ کند.»

امروز تروئیکای اروپایی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد اقدامات اخیر کشورمان نقض توافق هسته‌ای امضا شده در سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.

آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه مشترک خود مدعی شدند: «اقدامات اخیر ایران در متوقف ساختن پایبندی به بازرسی‌های سرزده از رآکتورها، نقض توافق هسته‌ای به شمار می‌رود.»

گفتنی است پیشتر نیز رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به توقف اجرای پروتل الحاقی از سوی کشورمان واکنش نشان داده و گفته است: «جلوگیری ایران از ورود بازرسان آژانس (انرژی اتمی) بدون آنکه گام‌هایی از سوی ما برداشته شده باشد، پیامد‌هایی را در بر خواهد داشت.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار