ایرانی:

بستر‌ لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود

رئیس ستاد انتخابات بوشهر گفت: وظیفه داریم زمینه بستر لازم را برای حضور مردم در انتخابات فراهم کنیم و امیدواریم نمایندگان همه سلایق در انتخابات حضور یابند.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، محمدتقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در کارگاه آموزشی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های شهر و روستا ویژه بخشداران و معاونین سیاسی فرمانداری‌های استان بوشهر بیان کرد: ما به عنوان مجری انتخابات در هر شرایطی موظف به برگزاری انتخابات قانونمند هستیم و البته هر انتخابات شرایط خاص خود را دارد.

او با اشاره به فشار‌های حداکثری آمریکا و هم پیمانان آن برای دلسرد کردن مردم، افزود: ما در شرایطی به استقبال انتخابات می‌رویم که تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات دشمن همچنان باقی است اما بر اساس اطلاعات دریافتی تمایل به مشارکت در انتخابات به عنوان مهم‌ترین رویداد ملی روز به روز در حال افزایش است و وظیفه همه است تا شرایط حضور حداکثری در انتخابات مطابق منویات رهبر معظم انقلاب فراهم شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در همین زمینه عنوان کرد: بسیاری از دستاورد‌های مردم‌سالارانه کمک می‌کنند که مردم برای حضور در انتخابات انگیزه داشته باشند و مهم‌تر از همه باید بپذیریم که دموکراسی به عنوان ابزار اداره جامعه جایگزینی ندارد.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نماد تاثیرگذاری 

ایرانی  ادامه داد: اگر خدای ناخواسته تاثیر رای مردم را نادیده بگیریم؛ چه جایگزینی برای آن می‌خواهیم به مردم عرضه کنیم؟

او با اشاره به تاثیر مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مشارکت حداکثری مردم، نماد تاثیرگذاری در یک نظام مردم‌سالار، پویا و پرنشاط خواهد بود. مشارکت، تاثیر گذاری ما را بر روند اداره کشور نشان می‌دهد و نبود مشارکت تاثیر پذیری ما را از کنش دیگران افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم مشارکت حداکثری تاکید کرد: باید الزامات قانون اساسی را بپذیریم و بر اساس آن عمل کنیم و شرایط را برای حضور گسترده مردم فراهم کنیم و همه ارکان انتخابات چه ناظرین و چه مجریان انتخابات، باید در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند و مردم اطمینان داشته باشند که انتخابات بر اساس قانون برگزار خواهد شد.

اعتمادسازی وظیفه مهم برگزارکنندگان انتخابات

ایرانی ادامه داد: وظیفه مهم ما اعتمادسازی است و این اعتماد مردم به مجریان و ناظران انتخابات و صیانت از رای تک‌تک افراد، مولفه مهمی است که باعث افزایش مشارکت می‌شود.

او افزود: برای ما قانون و فرامین رهبر معظم انقلاب _که در حکم قانون محسوب می‌شود- ملاک است و راهبرد جمهوری اسلامی در انتخابات در بیان امام (ره) بر مبنای «میزان رای ملت است» و در بیان رهبر معظم انقلاب «حق الناس» و مشارکت حداکثری برای درمان درد‌های مزمن جامعه خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به تاثیر مشارکت حداکثری بر سیاست داخلی و خارجی عنوان کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی به حضور ملت است و همان گونه که امام راحل میزان را رای ملت دانستند و اصل را بر حضور مردم و تعیین کنندگی مردم قرار دادند؛ ما نیز وظیفه داریم که در همین زمینه بستر لازم را برای حضور مردم در انتخابات فراهم کنیم و امیدواریم شرایط به گونه‌ای شکل بگیرد که حضور نمایندگان همه سلایق در انتخابات رقم بخورد و شاهد انتخابات پرشور و حداکثری باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.