کالا‌های اساسی شب عید مردم در ۲۰۰ واحد صنفی به فروش می‌رسد

با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت در برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، ۲۰۰ واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری عامل فروش کالا‌های اساسی شب عید در استان شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جهانبخش مرادی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت در برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، ۲۰۰ واحد صنفی عامل فروش کالا‌های اساسی و یارانه‌ای شب عید در استان شدند.

او افزود: این واحد‌های صنفی شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های بزرگ، تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری و فروشگاه‌های منتخب تعیین شده از سوی اتاق اصناف است.


بیشتر بخوانید


مرادی با بیان اینکه کالا‌های اساسی شامل روغن، برنج، قند، شکر، مرغ گرم و منجمد با قیمتی کمتر از بازار آزاد در فروشگاه‌های منتخب عرضه می‌شود، اضافه کرد: در طرح فروش نوروزی ۶۷ هزار تن کالای اساسی مصرفی مردم توزیع می‌شود.

او ادامه داد: این کالا‌ها بطور میانگین بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر از بازار آزاد به مردم استان عرضه می‌شود.

مرادی گفت: به طور مثال عرضه برنج هندی ۱۰ کیلویی در بازار آزاد کیسه‌ای ۲۴۰ هزار تومان است، اما در فروشگاه‌های منتخب کیسه‌ای ۱۸۰ هزار تومان عرضه می‌شود و قند شکسته نیز که در بازار آزاد کیلویی ۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسد در فروشگاه‌های منتخب با قیمت هر کیلو ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

او افزود: عرضه روغن خوراکی نیز به سبب تقاضای بالا در بیش از دو هزار واحد صنفی عرضه می‌شود و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

مرادی اضافه کرد: سهمیه هریک از شهرستان‌های استان به نسبت جمعیت تعیین شده و به تدریج در این مناطق توزیع و عرضه می‌شود.

او همچنین از تامین میوه شب عید استان نیز خبر داد و گفت: سیب و پرتقال شب عید نیز از ۲۷ اسفند با قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازار در استان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.