ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

موج چهارم کرونا، از نوع انگلیسی، بی رحم و فاجعه بار خواهد بود

طاهره چنگیز گفت: استان اصفهان بعد از استان خوزستان در خط اول حمله کرونای انگلیسی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، طاهره چنگیز ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: یک سال از درگیری ما با ویروس منحوس کرونا گذشت در این مدت رنج‌های زیادی کشیدیم، از کادر درمان گرفته تا مردم جای جای کشورمان که با این بیماری دست و پنجه نرم کردند و می کنند.


او ادامه داد: امروز می‌دانیم که برای مراقبت چه اقداماتی باید انجام دهیم هرچند هنوز ویروس درمان قطعی ندارد، اما راه‌های محافظت از خود دربرابر بیماری را آموختیم و می‌دانیم چه باید بکنیم.


ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: در ابتدای مواجهه با بیماری، تولیدات لوازم حفاظت فردی در استان اندک بود، ولی الان تولید مازاد داریم و کسی سرگردان تهیه این لوازم بهداشتی نیست.


چنگیز گفت: پارسال حتی امکان انجام یک آزمایش pcr نداشتیم، اما الان مجموعه آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی قادرند در صورت نیاز روزانه بیش ۲۰۰۰ تست انجام دهند که این مقدار به دو برابر قابل افزایش است.


او بیان کرد: بضاعت ما در امکانات بیمارستانی افزایش یافته همچنین در مخازن اکسیژن و روش‌های مراقبتی تجهیزات آی سی یو در بیمارستان ها، اما همه این‌ها به اندازه رعایت چند دستورالعمل ساده پیشگیرانه موثر نیست.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اگر همراهی و حساسیت تک تک مردم برای مراقب از خود، رفیق راه ما باشد با موج بعدی موجه نخواهیم شد و اگر هم افزایشی در مبتلایان رخ دهد بسیار اندک است.


چنگیز ادامه داد:، اما متاسفانه گزارشی به من رسید که دو نفر از مراجعین بر اساس آزمایش تایید شده قویا مشکوک به کووید انگلیسی هستند. اینبار جهش ویروس هم مسری‌تر و واگیردار‌تر است و رفتار وحشیانه‌تر دارد و هم کشدگی آن نسبت به والد خود بیشتر است این یعنی خطر بسیار جدی که هم وطنان مادر خوزستان به شدت با آن درگیرند و باعث افزایش سریع و سهمگین مبتلایان شده است.


او تاکید کرد: اگه مراعات شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه پیدا کند، تعداد مبتلایان جدید مثل منحنی زرد ادامه خواهد داشت، اما اگر غفلت و عادی انگاری شود، ماندن در فضای بدون تهویه، عدم استفاده از ماسک و تجمع و. با توجه به شیوع ویروس انگلیسی موج چهارم را تجربه می‌کنیم.


ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: من صمیمانه از تک تک هم استانی‌ها خواهش می‌کنم و هشدار می‌دهم که ما مسئولیت حفظ جان خود و خانواده هایمان را داریم. تجمع در پاساژها، رستوران‌ها، اماکن تفریحی و مهمانی‌ها موج چهارم کرونای انگلیسی را به همراه دارد.


چنگیز ادامه داد: تردد بین استانی به خصوص استان‌های جنوبی و غربی به شدت ما را در معرض ابتلای کرونای انگلیسی قرار می‌دهد، بعد از استان خوزستان اصفهان در خط اول حمله ویروس انگلیسی قرار دارد.

او گفت: از همه شما خواهیم شیوه نامه‌ها را جدی‌تر دنبال کنید و اگر کوچکترین علایمی داشتید در اولین فرصت به مراکز درمانی مراجعه کنید.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
همون بهتر که بمیریم بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
با این وضعیت موج چهارم هم میرسه، انگار همه کرونا رو فراموش کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
یا خدا خودت رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
فعلا که تو خیابونا انگار نه انگار کرونا هست، همه حمله ور شدن به پاساژها و مراکز خرید
آخرین اخبار