۱۱۴ نفر از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استقبال کردند

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ابرکوه گفت: ۱۱۴ نفر از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این شهرستان استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ناصر زارع، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ابرکوه در نشست توجیهی مدیران اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان یزد گفت: از اهداف این طرح ملی خوداشتغالی، بهبود معیشت و افزایش رفاه خانواده‌ها و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی است.

او افزود: استفاده از ظرفیت‌های خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد و اتصال صاحبان کسب و کار به بازار هدف و بنگاه‌های پیشرو از مهم‌ترین اهداف کیفی این طرح است.

زارع با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی توازن بین کسب و کار‌ها ایجاد و تولید و اشتغال را تقویت می‌کند، اظهار کرد: این طرح با توانمندسازی و اتصال به بازار به کسب و کار‌های خانگی جهت داده و افزایش درآمد و ثروت در جامعه را به دنبال خواهد داشت.
این مسئول بیان داشت: تاکنون در استان یزد ۲۰۸۸ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و سهم شهرستان ابرکوه از این تعداد، ۱۱۴ نفر است.

زارع اظهار کرد: تا کنون مشاغلی همچون خیاطی، فرآوری کننده و بسته بندی انواع غلات و خشکبار، قالیبافی و تابلو فرش بیشترین رشته‌های ثبت‌نام شده در شهرستان هستند.

در ادامه مدیر اجرایی طرح با بیان اینکه اتصال به بازار از مزیت‌های ویژه این طرح است، گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تسهیلات به متقاضیان اعطا نخواهد شد بلکه با توانمندسازی، تامین مواد اولیه و زمینه فروش و همچنین عرضه محصول از سوی پیشران‌ها فرصت شغلی پایدار خانگی فراهم خواهد شد.

او افزود: در این طرح، فرآیند شناسایی، مهارت آموزی، توانمندسازی شغلی و بازاریابی و تقویت زنجیره کاری و ایجاد اشتغال پایدار ویژه جامعه هدف دنبال می‌شود.

به منظور اجرای طرح ملی حمایت از مشاغل خانگی نشست توجیهی با حضور جمعی از متقاضیان و پیشران‌های رشته‌های قالیبافی، خیاطی و تابلو فرش در شهرستان ابرکوه برگزار شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار