معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار بندر ماهشهر:

ترویج فرهنگ کتابخوانی با همکاری دستگاه‌های اجرایی میسر می‌شود

عکرش گفت: دستگاه‌های اجرایی و به ویژه شهرداری بندر ماهشهر باید در ترویج فرهنگ کتابخوانی همکاری داشته باشند.

عادل عکرش معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های مهم در هر جامعه و سیاستگذاران آن، فرهنگ و مقوله‌های پیرامونی این امر بوده که در مجموعه فرمانداری شهرستان نیز بسیار حائز اهمیت بوده و و از دغدغه‌های اصلی ما به شمار می‌رود.

او افزود: ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان شهروندان باید از سوی سایر دستگاه‌ها به عنوان بازوی کمکی مجموعه‌های فرهنگی انجام پذیرد، زیرا هیچوقت امر فرهنگ سازی با اقدامات تعداد محدودی دستگاه‌های اجرایی به سرانجام مطلوب نمیرسد.

عکرش بیان داشت: از آنجایی که اداره کتابخانه‌های عمومی دارای ردیف بودجه اختصاصی نبوده، قانونگذار شهرداری‌ها را موظف نموده نیم درصد از بودجه سالیانه خود را به امور کتابخانه‌ها اختصاص دهند که از شهرداران می‌خواهیم نسبت به اجرای این امر بیش از پیش گام برداشته و وظیفه قانونی خود را ایفا نمایند، ضمن اینکه از شهرداری جهت واریز مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال بابت نیم درصد سهم آن شهرداری به حساب اداره کتابخانه‌های بندرماهشهر تقدیر و تشکر می‌نمائیم.

اشرفی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اظهار کرد: در ابتدا لازم است از حمایت‌های مجموعه فرمانداری بویژه فرماندار محترم و معاون سیاسی اجتماعی او در برگزاری جلسات انجمن و اجرای مصوبات آن تقدیر نموده و از سایر دستگاه‌های عضو انجمن می‌خواهیم تا با جدیّت در این جلسات حضور یابند.

او ادامه داد: فعالیت کتابخانه‌های شهرستان طی امسال باتوجه به شرایط کرونایی بودن، به فعالیت در فضای مجازی روی آورده و اقدام به برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی، قصه گویی و ایجاد پویش‌های متنوع فرهنگی در بخش کتاب جهت ترویج این امر در میان شهروندان نموده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار