رئیس مرکز ملی فرش ایران:

تحریم‌ و کرونا مانع از صادرات دستباف فرش ایران نشد

رافع گفت: صادرات فرش دستباف ایران با وجود تحریم‌ها و شیوع کرونا، امسال ۱۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران امروز در نشست با صنعتگران فرش استان در ساری ،گفت: صادرات فرش دستباف ایران با وجود تحریم‌ها و شیوع کرونا، امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش داشته و این افزایش در استان اصفهان قابل توجه بوده است.

او با بیان اینکه سال آینده صادرات ۱۵۰ میلیون دلاری فرش دستباف ایرانی را در برنامه داریم، افزود: اگر وضعیت کرونا اجازه دهد با توجه به تمهیدات تحریک تقاضا، ایجاد خانه‌های فرش و تجارت الکترونیک آن را محقق خواهیم کرد.

رافع گفت: برای حفظ کیفیت و جایگاه صادراتی فرش دستباف ایرانی در دنیا، ناچاریم از مواد اولیه مرغوب خارجی استفاده کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: کاهش تعرفه واردات ابریشم از ۲۶ به ۲۰ درصد، رفع تعهد ارزی صادرکنندگان فرش به یک سال و معافیت مالیاتی برای حمایت از تولیدکنندگان و صادرات فرش دستباف و کاهش هزینه‌های تولید فرش اجرایی شد.

او گفت: فرش در مازندران فراموش و زمین گیر شده و برای احیا این کالای ارزشی و سرمایه‌ای نیازمند ایده‌های نو و خلاق در این صنعت هستیم.

ثبت برند تجاری فرش دستباف ایرانی در سازمان وایپو

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: حوزه فرش کمیته امداد امام خمینی (ره) علامت نشان جمعی فرش به صورت آزمایشی با نام «نشان جمعی احسان» را برای جلوگیری از اینکه بقیه کشور‌ها از برند فرش ایران استفاده نکنند، رونمایی کرد.

او افزود: مرکز ملی فرش ایران این علامت تاییدی را با همکاری قوه قضاییه و وزارت دادگستری دریافت کرد و شرکت معتبر کره‌ای و سازمان وایپو در ژنو علامت تاییدیه فرش دستباف را برای شفاف‌سازی برند ثبت کرد.

رافع گفت: به زودی فرش‌های گران نرخ ایرانی برای حمایت از این سرمایه ملی صاحب شناسنامه خواهند شد و هر کسی نمی‌تواند به نام خود این فرش را فروخته و یا صادر کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار