۲۴۳ روستای اردبیل فاقد اینترنت هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ ۲۴۳ روستای استان اردبیل فاقد زیرساخت‌های اینترنت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سه هزار و ۷۰۰ تبلت بر اساس تفاهمنامه امضا شده بین کمیته امداد و بهزیستی استان اردبیل در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده تا دانش‌آموزان از آموزش مجازی و شبکه شاد بهره‌مند شوند.

او تصریح کرد: مرکز آمار ایران ۵۰۰ دستگاه تبلت به استان اهدا کرده که از هفته آینده توزیع این تبلت‌ها آغاز می‌شود و تلاش ما بر این است تا از نهادها و مؤسسات انقلابی تبلت‌های دانش‌آموزی را تهیه و در اختیار آنها قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه از طریق شبکه شاد با ۲۰۰ هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان ارتباط مستمری داریم، گفت: از طریق این بستر فراهم شده سعی می‌کنیم تا هشدارها و همچنین اطلاعیه‌های مهم بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی را به اطلاع اولیای دانش‌آموزان برسانیم.

ناصری افزود: ۲۴۳ روستای استان اردبیل فاقد زیرساخت‌های اینترنت است که اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قول مساعد داده تا نسبت به تأمین زیرساخت‌های لازم برای تقویت اینترنت پرسرعت در این مناطق برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

او در ادامه به برگزاری کلاس‌های محدود برای رفع اشکال دانش‌آموزان اول و دوم ابتدایی و همچنین کلاس‌های عملی هنرستان‌ها از اول بهمن ماه اشاره کرد و گفت: ۷۵ درصد دانش‌آموزان و هنرآموزان از این کلاس‌ها استقبال کرده و در کلاس‌های درس حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار