۱۴۵ نفر از کادر درمان بابل در برابر کرونا واکسینه شدند

۱۴۵ نفر از کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل تاکنون در برابر کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در نشست خبری مجازی، گفت: ۱۴۵ تن از کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه تاکنون واکسن کرونا دریافت کرده اند.

او با اشاره به اینکه بر اساس آخرین دستاورد‌های علمی این واکسن روسی بیش از ۹۱ درصد اثر بخشی دارد، افزود: حال عمومی تمامی کادر درمانی دریافت کننده واکسن کرونای اسپوتنیک روسی مساعد بوده و تنها پنج نفر دارای علائم تب بودند که بعد از ۲۴ ساعت بهبود یافتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در حال حاضر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک اثربخش‌ترین راه پیشگیری و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا است و تا ۷۰ درصد جمعیت کشور ما اگر واکسن تزریق نکنند این بیماری از حالت اپیدمی خارج نمی‌شود.

او بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر برگزاری مراسم‌های دورهمی، عروسی و عزا یکی از جدی‌ترین روش انتقال و گسترش این ویروس می‌باشد که انتظار می‌رود که مردم به طور جدی از برپایی این مراسم‌ها و دورهمی‌ها پرهیز کنند.

دکتر جوانیان گفت: به صورت میانگین ۷۰ درصد بابلی‌ها از ماسک استفاده می‌کنند که در مراکز شهر‌ها این آمار بالاتر و در حاشیه شهر‌ها آمار استفاده از ماسک کمتر است.

او با اشاره به اینکه برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار بصورت روزانه در پایگاه‌های خانواده شهری و روستایی، تست سریع کرونا انجام می‌شود، افزود: ۱۲۵ هزار مورد بازدید تاکنون از اماکن و واحد‌های صنفی در بابل صورت گرفت که تعداد ۱۲۵۰ واحد پلمب و ۲۶۵۰ واحد به مراجع قضایی و تعزیرات معرفی شده اند.

دکتر جوانیان گفت: مدت زمان شروع علایم تا دریافت درمان در فروردین ماه امسال بیش از ۶ روز بود، ولی اکنون به ۱.۷ روز رسیده که نشان می‌دهد بیماران در کمتر از ۴۸ ساعت در بابل شناسایی می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود:شناسایی سریعتر منجر می‌شود مدت زمان انتقال بیماری از بیماران به افراد سالم در جامعه کمتر شده و افراد در مراحل اولیه بیماری بهتر درمان شوند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار