۲۵ مستند دفاع مقدس در استان همدان تهیه شده است

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: ۲۵ مستند فاخر با موضوع دفاع مقدس در چهل سالگی دفاع مقدس در این استان تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: ۲۵ مستند فاخر با موضوع دفاع مقدس به مناسبت هفته استانی گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در این استان تهیه شده است.

۹ تا ۱۲ اسفند هفته استانی گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس نامگذاری شده است.

او اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهل سالگی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، ۴۰ هفته را از سوم خرداد ۹۹ طراحی و تعریف کرد که هر هفته به یک استان اختصاص دارد و هفته استان همدان برای برگزاری برنامه و بزرگداشت این رویداد ۹ تا ۱۲ اسفند است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان برنامه‌های ویژه هفته استان همدان با شعار «همدان دارالمومنین و دارالمجاهدین» با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ انقلابی، ولایت مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی برگزار می‌شود.

سرهنگ رستمی اظهار داشت: همزمان با این هفته ۲۵ مستند فاخر تهیه شده با موضوع دفاع مقدس نیز از صدا و سیمای مرکز همدان، شبکه سه، شبکه افق و شبکه شما پخش خواهد شد.

 او گفت: «سجاده آسمانی» با موضوع بمباران نماز جمعه همدان، «ساکن خانه‌های قدیمی» مربوط به شهید مدنی و ائمه جمعه استان، «نقش زنان در دفاع مقدس»، «کمان ۹۹» با موضوع حمله ۹۹ هواپیما از پایگاه نوژه به عراق، «سه همرزم جانباز»، «نقش روستا‌ها در دفاع مقدس»، «خون نامه ۱۹ شهید تویسرکانی»، «نقش همدان در آزادسازی کردستان» و «شاهد بهار» از جمله مستند‌های تهیه شده در استان برای گرامیداشت این هفته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع) با تاکید بر تبیین دستاورد‌های دفاع مقدس و تاثیر سرنوشت ساز آن بر فرهنگ، اقتصاد، قدرت دفاعی و امنیتی، افزود: بازخوانی عملیات والفجر ۲، برگزاری یادواره شهدا در بستر فضای مجازی، تبیین دستاورد‌های چهل ساله دفاع مقدس به صورت موشن گرافی، عکس نوشته، تولید نماهنگ و انتشار وصیت نامه شهدا در شبکه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های هفته استانی دفاع مقدس در همدان است.

سرهنگ رستمی افزود: اطلس لشکر انصار انصارالحسین (ع) در دفاع مقدس مربوط به نقش گردان‌ها و رزمندگان این لشکر در جنگ تحمیلی که توسط مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهیه شده، نیز همزمان با این ایام در باغ موزه دفاع مقدس همدان رونمایی می‌شود.

به گفته او، ویژه برنامه‌ای برای افتخارآفرینان دفاع مقدس از جمله شهید سعید قهاری سعید و شهید حاج میرزا سلگی نیز برای برگزاری در هفته استانی دفاع مقدس همدان پیش بینی شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع)، اجرای رزمایش ثامن ۸، بصیرت افزایی در فضای مجازی، اجرای نهضت کمک مومنانه در طول هفته، بهره برداری از ۱۱ طرح آبرسانی به روستایی با هزینه ۸۰ میلیارد تومان، اعزام گروه‌های جهادی برای محرومیت زدایی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته استانی دفاع مقدس در همدان ذکر کرد.

رستمی اظهار داشت: تهیه و توزیع ۱۸ مورد جهیزیه توسط سپاه انصار الحسین (ع)، راه اندازی و اجرای اردوی راهیان نور مجازی و حضور در یادمان ها، اجرای سرود زنده در میادین اصلی شهر، اجرای طرح مهر ولایت و سرکشی از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و غبارروبی مزار شهدا نیز از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته استانی دفاع مقدس در شهرستان‌های تابعه استان است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار