مخالفت جمهوری‌خواهان با گزینه بایدن برای عضویت در پنتاگون

مقام‌های ارشد حزب جمهوری‌خواه آمریکا با نامزد پیشنهادی رئیس‌جمهور این کشور برای عضویت در پنتاگون مخالفت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پالیتیکو در گزارش امروز (چهارشنبه) خود اعلام کرد مقام‌های ارشد حزب جمهوری‌خواه آمریکا با یک نامزد پیشنهادی «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور، برای عضویت در پنتاگون مخالفت کردند.

بنابر اعلام این وبگاه خبری سه منبع آگاه در کنگره آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود با «کولین کال» گزینه پیشنهادی بایدن برای معاونت پنتاگون در امور سیاسی این نهاد مخالفت کرده و ابراز نگرانی کرده‌اند.

پنج مقام آگاه دیگر نیز به این نشریه گفتند دلیل مخالفت این مقام‌های جمهوری‌خواه نقش او در توافق هسته‌ای برجام در سال ۲۰۱۵ بوده است.

منبع آگاه دیگری نیز در این باره گفته مخالفت جمهوری‌خواهان به‌دلیل مسائل سیاسی است و آن‌ها تمایل ندارند کال در این سمت باشد.

کال قرار است در تاریخ ۴ ماه مارس (۱۴ اسفند) در یک جلسه استماع تایید صلاحیت شود.

کال تاکنون واکنشی به این مخالفت نداشته، اما «جان کربی» سخنگوی پنتاگون، کال را، در صورت تایید، فردی استثنایی برای آینده این نهاد آمریکایی دانسته است.

کال در زمان حضور در کاخ سفید از مخالفان داعش بوده و با توافق هسته‌ای ایران نیز موافقت کرده است. همچنین ادعا می‌شود او از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ بر استقرار نظامیان آمریکایی در حاشیه خلیج‌فارس با هدف مقابله با ایران نظارت داشته است.

همچنین کال از موافقان روابط میان آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و در سال ۲۰۰۹ تلاش کرده است تا حمایت آمریکا برای سیستم دفاع موشکی «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی را به تایید برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار