افزایش ۲ برابری بستری کودکان کرونایی در بیمارستان ابوذر اهواز/ کووید-۱۹ شیشه عمر ۱۳ کودک را شکست

رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: در روز‌های اخیر شاهد افزایش ۲ برابری موارد بستری کودکان کرونایی و ۴ برابری بیماران سرپایی هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن علی‌سمیر رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: شدت و پیشرفت بیماری در مبتلایان به ویروس جهش‌یافته انگلیسی بسیار بیشتر شده است، بطوریکه در سوش انگلیسی، بیماران علائم تنفسی شدیدتری دارند و وخیم شدن بیماری تنفسی نسبت به قبل روند افزایشی دارد.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، بیمارستان کودکان ابوذر اهواز سانتر جنوب غرب کشور برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا است، افزود: هم اکنون ۱۰ کودک بیمار در بخش عادی و ۹ کودک بیمار مثبت قطعی و مشکوک در ICU این بیمارستان بستری هستند، این در حالی است که طی ۲-۳ روز اخیر آمار موارد بستری در بیمارستان حداقل ۲ برابر و موارد سرپایی ۴ برابر شده است.

علی سمیر با اشاره به طیف سنی مبتلایان، بیان داشت: موارد ابتلای سنین مختلفی را داشته‌ایم؛ شاهد ابتلای نوزاد یک‌روزه تا نوجوان ۱۸ ساله بوده‌ایم، اما نوزادان بدحال نبوده‌اند، البته بیماران بدحال از استان‌های ایلام و لرستان نیز در بیمارستان کودکان ابوذر اهواز بستری شدند.

او با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۵۰۰ بیمار مثبت کووید - ۱۹ در بیمارستان کودکان ابوذر بستری شده‌اند و حدود ۱۳ مورد مرگ کودکان مبتلا به کرونا را داشته‌ایم، تصریح کرد: سرایت این ویروس نیز بیشتر است و بیماران علائم گوارشی شدیدتری نیز دارند، بنابراین خانواده‌ها باید دوچندان مراقب فرزندان خود باشند.

رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز با بیان اینکه میزان ابتلا و مرگ و میر کودکان در سوش انگلیسی بیشتر است، اظهار داشت: با این وجود، چگونگی انتقال سوش انگلیسی با کرونای قبلی تفاوتی ندارد و بیشتر، از راه‌های تنفسی منتقل می‌شود، ضمن اینکه بیشتر کودکان، قربانی والدین هستند و از پدر و مادر مبتلا می‌شوند، همچنین حضور در دورهمی‌های کوچک خانوادگی نیز دومین علت و بازی کودکان در کوچه و پارک، سومین علت ابتلای کودکان بوده است.

او در خصوص ظرفیت بیمارستان ابوذر برای درمان بیماران گفت: بیمارستان ظرفیت خوبی دارد و حتی اگر بخش فعلی کووید - ۱۹ تکمیل شود با تبدیل بخش‌های دیگر به بخش‌های کرونایی پذیرش بیماران انجام می‌شود و مشکلی در زمینه کمبود تخت نداریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.