تردد کامیون‌های ایرانی از مرز جلفا و نوردوز افزایش یافت

 مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: در ۱۱ ماهه امسال تردد کامیون‌های ایرانی از مرز جلفا و نوردوز افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، علیزاده  مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: در ۱۱ ماهه امسال تردد کامیون‌های ایرانی از مرز نوردوز ۱۶ درصد و از پایانه جلفا ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال  افزایش داشته است.

 علیزاده از تردد بیش از۱۲۷ هزار دستگاه وسایل نقلیه سنگین باری از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز در ۱۱ ماهه امسال  خبر داد و افزود: در این مدت بیش از ۷۷هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و ۴۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز جلفا تردد کرده اند.

او گفت: در ۱۱ ماهه امسال  میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۸۰۰ هزار و۴۶۳ تن و میزان کالای ترانزیت شده از این مرز۶۷ هزار و ۳۴۸تن بوده است.

او گفت: در این مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۳۶۵ هزار و ۸۰۸ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۳۰۵ هزار و۳۸۷ تن بوده است.

علیزاده گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافر میزان ترددمسافر در پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۹۵ درصد کاهش داشته است.

پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی نوردوز تنها مرزی زمینی مشترک ایران و جمهوری ارمنستان است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار