استاندار چهارمحال و بختیاری:

بازرسان باید مشکلات دستگاه‌های اجرایی را به درستی احصا کنند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: عملکرد بازرسان و ناظران در جامعه باید منجر به رضایت‌مندی آحاد جامعه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با پرسنل اداره‌کل بازرسی استان با تاکید بر اینکه افراد باید در حیطه کاری خود نسبت به وظایف سازمانی محوله آگاهی و اطلاع کافی را داشته باشند، اظهار داشت: برنامه‌ریزی، پیگیری و هماهنگی، نظارت و ارزیابی، تشویق و تنبیه از مهم‌ترین شرح وظایف یک مدیر در دستگاه‌های اجرایی است و باید بر این محور‌ها اشرافیت کامل داشته باشد.

او افزود: بازرسان و ناظران نیز باید شرح وظایف سازمانی خود را به‌خوبی بشناسند تا بتوانند بازرسی را به نحو احسن انجام دهند، همچنین بازرس و ناظر باید از شرح وظایف سایر دستگاه‌های اجرایی نیز اطلاع کافی داشته باشد، در غیراینصورت نظارت معنی ندارد و فرد بازرس نمی‌تواند مشکلات آن مجموعه را به‌درستی احصا کند.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: اگر بازرس به دلیل عدم اطلاع کافی از شرح وظایف خود و دستگاه اجرایی نتواند گزارشی را به شیوه صحیح تهیه کند، این گزارش به نتیجه مطلوب نمی‌رسد و به‌نوعی زمان صرف شده برای تهیه این گزارش به هدر رفته است.

او با بیان اینکه مدیران باید در چارچوب قانون حرکت کنند ادامه داد: اگر مدیری نسبت به شرح وظایف خود آشنایی داشته باشد و بر اساس قوانین موجود حرکت کند، نباید هیچ ترسی از بازرسی و نظارت در مجموعه خود داشته باشد، اما بازرسان نیز باید به این نکته توجه کنند که در روند بازرسی باید به آبروی افراد توجه ویژه داشته باشند.

عباسی با اشاره به اینکه وحدت، همدلی و صمیمیت در بین مجموعه‌های مختلف موجب پیشبرد اهداف می‌شود اضافه کرد: همچنین باید در بین ناظران و بازرسان وحدت و همدلی وجود داشته باشد.

او افزود: آموزش یکی از مهم‌ترین عوامل برای پیشگیری از تخلفات اداری است، بنابراین باید مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی آموزش‌های لازم را برای موضوعاتی همچون تخلفات اداری، قوانین تجارت و قانون مجازات اسلامی فرا بگیرند، اگر فرد از قوانین اطلاع کافی داشته باشد سمت جرم نمی‌رود که معمولا نزدیک به ۸۰ درصد کارکنان دستگاه‌ها قانون تخلفات اداری را مرور نکرده‌اند و یا در گذر زمان این قوانین را فراموش کرده‌اند.

عباسی با تاکید بر اینکه باید به‌جای متمرکز شدن بر تخلف بر روی متخلف متمرکز شویم گفت: اگر فرد متخلف از کارکنان دستگاه اجرایی دولتی نباشد، خیلی مواقع نمی‌توان به این تخلف رسیدگی کرد.

او با بیان اینکه باید عملکرد بازرسان و ناظران در جامعه منجر به رضایت‌مندی آحاد جامعه شود ادامه داد:، اما این مسئله در جامعه مشهود نیست.

عباسی در پایان با اشاره به اینکه انتقاد هیچ هزینه‌ای در پی ندارد، توصیه کرد: تقاضامندیم مدیران مورد حمایت قرار بگیرند تا با انگیزه بالا امورات را پیگیری کنند، بی‌انگیزی مدیر موجب آسیب به مردم می‌شود، همچنین اگر از اشکالات موجود در مجموعه‌ای گزارش تهیه می‌شود، قبل از انتشار گزارش مدیر در جریان اشکالات و ایرادات قرار بگیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
کاش نظارت درست انجام بشه خیلی از ادارات دارن تخلف میکنن