تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با اردن

وزیرخارجه صهیونیست‌ها در تلاش برای عادی‌سازی روابط با اردن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری امروز (پنج‌شنبه) از تلاش «گابی اشکنازی» وزیرخارجه صهیونیست‌ها، برای عادی‌سازی روابط با اردن خبر دادند.

بر این اساس اشکنازی به تازگی «سه مرتبه با همتای اردنی خود ملاقات کرده» تا عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با این کشور را سرعت بخشد.

این درحالیست که ماه گذشته «ضيف الله الفايز» سخنگوی وزارت خارجه اردن، از جامعه بین المللی خواست تا با اتخاذ مواضع قاطع و فشار بر رژیم صهیونیستی، توقف اقدامات غیرقانونی این رژیم علیه ملت فلسطین را مطالبه کند.

به اعتقاد اردن، سیاست‌های رژیم صهیونیستی از جمله «الحاق و مصادره زمین، ساخت واحد‌های مسکونی و آوارگی فلسطینیان از سرزمین آنها» نقض فاحش قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است.

پس از آن نیز «عبدالله دوم» پادشاه اردن، بار دیگر بر حمایت از مسئله فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر قدس تاکید کرد و گفت: «مسئله فلسطین و حمایت از مقدسات اسلام و مسیحیت در قدس، در رأس اولویت‌های دیپلماتیک ماست.»

در حالی که پادشاه اردن و کشور‌های عربی که به تازگی با رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط داشتند بر ابتکار عمل صلح عربی برای تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی و بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ تاکید دارند، اما تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی مانع عملی شدن آن است و گروه‌های مقاومت بر ادامه پایداری و مقابله با رژیم صهیونیستی تا تحقق حقوق قانونی خود تاکید دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار