معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش زنجان:

سواد زنجانی ها بالاست

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش زنجان گفت: میزان باسوادی مردان زنجانی بطور میانگین بالای ۹۷.۵ درصد است

 

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فرحناز فتحی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش زنجان گفت:  میزان باسوادی مردان زنجانی بطور میانگین بالای ۹۷.۵ درصد است که این موضوع نشان می‌دهد درصد باسوادی مردان ۱۰ تا ۴۹ سال بسیار بالا است.

میزان باسوادی زنان زنجانی با فاصله ۲ درصد کمتر از مردان این استان ( ۹۵ درصد) است.

او، با اشاره به اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در مرکز یادگیری محلی ۱۳ آبان زنجان افزود: این طرح به منظور افزایش مشارکت افراد در راستای بهره مندی از فضای آموزشی و ابزارهای آموزشی و فرصت های مهارتی مناسب برای باسواد شدن و حرفه آموزی به منظور بهتر زیستن است.

مراکز یادگیری محلی به عنوان یکی از مهمترین پایگاه‌های ترویج سواد و مهارت نقش بسزایی در ارتقای سلامت رفتاری خانواده ها دارند.

او اضافه کرد: کارکردهای سواد در زندگی با پیوند سواد و مهارت تقویت می شود که اولویت این مراکز، توانمند سازی افراد کم سواد و بیسواد با رویکرد سواد آموزی جامعه محور است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان هدف از برگزاری کلاسهای مهارتی با پیوست سواد آموزی را ترویج فرهنگ کسب و کارهای خرد و زود بازده ذکر کرد.

اواظهار داشت: در شرایط زیست بوم جدید در کنار آموزش سواد، ارتقای مهارتهای زندگی، اجتماعی، حقوق شهروندی و آموزش های حرفه ای و مهارتی می تواند افق جدیدی را برای سواد آموزان ترسیم کند.

فتحی با بیان اینکه در اجرای تمام طرح ها از جمله آموزش سواد و مهارت آموزی، سلامت افراد در اولویت است، تصریح کرد: اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در مراکز یادگیری محلی انگیزه حضور سواد آموزان در کلاسهای سوادآموزی را بیشتر می کند.

این مسئول ادامه داد: باید تلاش شود ضمن رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی، شرایط بهره مندی حداکثری سوادآموزان از کلاس ها به صورت تلفیقی مهیا شود.

او با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا نیاز به مسئله آموزش اهمیت بیشتری یافته است خاطرنشان کرد: امروز نیاز جامعه به افراد باسواد و باسوادکردن افراد بی‌سواد بیش از خود افراد بی‌سواد است.

برچسب ها: سوادآموزی ، زنجان ، مردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.