امیرعبداللهیان در دیدار سفیر زیمباوه در تهران مطرح کرد؛

عزم مجلس شورای اسلامی برای تقویت و تحکیم همکاری‌ها در قاره آفریقا

مدیرکل بین الملل مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی بر تقویت و تحکیم همکاری‌ها در قاره مهم آفریقا تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران  جوان، کریستوفر ماپانگا سفیر زیمبابوه در تهران با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار گفت: تحریم‌های یکجانبه و ضد حقوق بشری کاخ سفید و برخی کشور‌های اروپایی به ابزاری تروریستی علیه ملت‌ها از جمله جمهوری زیمبابوه تبدیل شده است.

وی افزود: رایزنی و گفت‌وگو‌های موثر بین دولت‌ها و مجالس دو کشور می‌تواند گام مشترک و مهمی برای حرکت در مسیر شکستن تحریم‌ها باشد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در ادامه بر اهمیت نقش دیپلماسی پارلمانی در ارتقاء مناسبات دوستانه فی ما بین تاکید کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی بر تقویت و تحکیم همکاری‌ها در قاره مهم آفریقا تاکید دارد.

وی با انتقاد از رفتار نظام سلطه در فقیر نگهداشتن و استثمار آفریقا و سرقت منابع غنی این قاره ثروتمند، بر آمادگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی از جمله در حوزه‌های اقتصادی، بهداشت و درمان و همچنین گفتگوی گروه‌های دوستی پارلمانی دو‌کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت زیمبابوه برای قربانیان ویروس کرونا از جمله فوت وزیر خارجه این کشور در اثر ابتلا به کرونا تصریح کرد: ما از انتقال تجارب کادر درمان و پزشکان ایران برای کمک به دولت زیمبابوه استقبال می‌کنیم.

سفیر زیمبابوه در تهران با اشاره پیشرفت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علم، فناوری، دفاعی و توسعه پایدار تصریح کرد: با توجه به نقش و جایگاه مجالس دو کشور در عرصه قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت، تقویت و تحکیم روابط پارلمانی فی ما بین برای کشور متبوعش بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در این راستا تمایل داریم گفت‌وگو و‌تبادل نظر میان مقامات پارلمانی دو کشور را در شرایط کنونی متاثر از همه گیری کرونا به صورت نشست مجازی برگزار کنیم. سفارت جمهوری زیمبابوه برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و گسترش بیش از پیش تعاملات فی ما بین در دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار