بازنشستگان با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی چه کنند؟

بازنشستگان حیرانند که یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به کدام زخم زندگی بزنند که خدا را خوش بیاید‌.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عیدی بازنشستگان هرساله در اواسط بهمن ماه مشخص و با حقوق بهمن ماه واریز می‌شود.

رقم عیدی در هیات دولت به تصویب رسیده و تمامی صندوق‌های بازنشستگی براساس آن مبلغ عیدی بازنشستگان را پرداخت می‌کند، این رقم برای سال جاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به تصویب رسید و تقریبا تمامی بازنشستگان در سراسر کشور در هر صندوق بازنشستگی که بودند، عیدی خود را دریافت کردند.

این عیدی هنوز به دست بازنشستگان نرسیده، تمام شد و بازنشستگان همگی هنوز در عجب هستند که با این رقم چه کار می‌توانستند انجام بدهند که ندادند، با یک نگاه سرسری به قیمت اقلام اساسی متوجه می‌شویم این رقم برای تهیه کالا بیش از هرچیزی که فکر کنیم، کمتر است.

حالا اگر از قیمت گوشت، مرغ، برنج و ... بگذریم قیمت یک دست لباس مردانه و زنانه هم رقم بالایی را نیاز دارد و جدا از این باتوجه به اینکه بازنشستگان سن و سال بالایی دارند تمیزکاری منزل برای شب عید و شستن فرش‌ها از توانشان خارج است و همین خانه تکانی‌ها هم برای بازنشستگان هزینه دارد که با این مبلغ عیدی بعید است بتوانند کاری کنند.

حالا در این میان بازنشستگان حیرانند که یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به کدام زخم زندگی بزنند که خدا را خوش بیاید.

از چند بازنشسته پرسیدیم که یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبلغ عیدی را چه کرده اید؟ جواب‌های مختلفی دریافت کردیم، یکی یک شبه خرجش کرده و بابت اجاره خانه داده بود، دیگری برنج، گوشت، آجیل خریده بود و پولش تمام شده بود، برخی هم هنوز خرج نکرده بودند و برای عیدی به فرزندان و نوه‌ها کنار گذاشته بودند به گفته خود بازنشستگان، نوه‌ها هم توقعات زیادی از آن‌ها برای عیدی دارند و دیگر با ۱۰ تومان و ۵ تومان عیدی راضی نمی‌شوند.

از زمانی که رقم عیدی اعلام شد تا زمانی که این رقم پرداخت شود، بازنشستگان اعتراضات زیادی به آن داشتند، اما باز هم مانند سایر مسائل که گوش مسئولان به خواسته‌های این قشر بدهکار نیست، اعتراضاتشان نتیجه‌ای نداشت و همان رقم عیدی گروه به گروه به حسابشان واریز شد.

بازنشستگان برای ما نوشتند: با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی چه می‌شود کرد؟ خرید مردم را چه طور تصور می‌کنند؟ یا در پیامی دیگر بازنشسته‌ای برای ما نوشته بود: با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی برای بازنشستگان و ۵ فرزند و چه کار می‌توانیم کنیم؟ و بازنشسته‌ای هم مسئولان را مخاطب خود قرار داده بود و برای ما نوشت: واقعا مسئولین به فکر معیشت مردم هستند؟ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ما عیدی دادند به ۳ تا بچه، چه کار می‌توان با این رقم کرد؟

از صندوق‌های بیمه‌ای مختلف درخصوص کم بودن رقم عیدی بازنشستگان پیگیری کردیم و هرکدام اعلام کردند که هیات وزیران رقم عیدی را به تصویب رسانده و صندوق‌های بیمه موظف به پرداخت عیدی هستند.

سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: میزان عیدی مستمری‌بگیران براساس مصوبه هیات وزیران یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی افزود: درخصوص پرونده‌های مستمری برقرارشده جدید و یا پرونده‌های مستمری که به هر علت در طول سال‌جاری مجدداً فعال شده‌اند، میزان عیدی پرداختی متناسب با ماه‌های دریافت مستمری در سال‌جاری بوده و کسری ماه به صورت یک ماه کامل محاسبه شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مبلغ عیدی مشمولین بند ۹۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور، بند ۶۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور و قانون تعیین تکلیف تامین‌اجتماعی اشخاصی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت نموده‌اند، به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه آنان خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که آیا دولت هنگام تعیین رقم عیدی به تورم توجهی داشته است یا خیر؟ این رقم به تصویب رسیده نشان می‌دهد دولت بدون در نظر گرفتن تورم و قیمت اقلام اساسی رقم عیدی بازنشستگان تعیین کرده است و بازنشستگان هم حیرانند با این رقم چگونه عید امسال را پشت سر گذارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۰
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
بازنشسته
۱۸:۵۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام اینجانب بازنشسته فرهنگی هستم ازتاریخ بازنشستگی تا به حال حتی نتوانستم یک دست لباس برای خودم وخانواده بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
خودحقوق بهمون نمیرسه ،این عیدی نا چیز به چه دردی میخوره ،خجالت بکشید با این حقوق وعیدی که بهمون میدین،خوتون که در رفاه هستین به فکر مردم نیستین
Iran (Islamic Republic of)
m
۰۹:۰۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بابام بازنشسته هست میگه کسی ک بازنشست شد با ادم مرده فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۰۳:۰۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
باافتخار با4فرزند 1/5گرفتم.بازنشسته هستم.دوتا ازفرشهایم از وسط دونیمه شده خودم نخ مخصوص دوخت قالی خریدم وسط دوفرشم را دوختم فرشم ازسی سال قبل تعویض نشده.یخچال منزلم سوخته.نتوانستم بخرم یک عدد یخچال فریزر پارس دست دوم خریدم خوب منجمد میکند اما چیزی ندارم داخلش منجمد شود گذاشتم برای تابستان آب سرد بچهام داشته باشند.یک پسرم درحال انجام خدمت سربازی هست بهم گفت بعلت عدم توانایی من در تأمین لباس عیدش برای اینکه جلوی همسایگان کم نیارم مرخصی نمیاد پادگان می ماند دمش گرم پول لباس وکفش برای او نباید بدهم.مابقی حقوق بازنشستگی ام باید هزینه دانشگاه فرزندم ونت فرزند دیگرم وازبابت اقساط گوشی های موبایل آنان بپردازم...خدارا شکرگذارم کرونا ویروس تشریف دارن لااقل ایام عیدی به کمک من میان فامیل برای دیدنم تشریف نمیارن.ازبیستم بهمن ماه هم بدلیل اینکه نزدیک عید هست می بایست کرایه خودرو بدهم ازمنزل خارج نشدم وندادن کرایه ونرفتن بیرون نباید هزینه نمایم.ماشین زباله کش شهرداری آمد آشغال ها راببرد من فراموش کرده بودم همزمان همسرم دستورداد آشغال ها رابیرون گذاشتم پوست های تخم مرغ پخش شدن توی کوچه کارگر عزیز شهرداری که کیسه زبالها را برمیداشت خندید گفت حاجی ماشاالله چه تخم مرغی میخوری.گفتم بله شب کوکو تخم مرغ.ظهر کوکوسیب زمینی.دمش گرم شرکت عالیس دوغ های 7گیاهش عالی هستند میریزیم داخل ظرف نان داخلش خرده میکنیم میخوریم غذایمان مرتب تخم مرغ.دوغ عالیس.عرکی باور نکند مسلمان نیست.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۳۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
برن باهاش آجیل و شیرینی و میوه بخرن یعنی 500 هزار تومانشو بدهند آجیل 500 هزار تومانشو بدهن میوه 500 هزار تومانش رو بدهند شیرینی و با حقوقشون هم خرید گوشت مرغ و گوشت ماهی و گوشت گاو و گوسفند و برنج و روغن کنند بشینن توی خونهاشون لم بدهند جلوی تلویزیون حالشو ببرن بریت خدا رو شکر کنید کرونا اومده چون حقوق و عیدیتون بدرد خرید کفش و البسه و پول سوخت خودرو و مسافرت نمی خوره به همین بهانه کرونا به زن و فرزنداتون می گید کرونا اومده باید بشینیم توی خونه بازار هم خطرناکه پول برق و آب و گاز و مخابراتم که رایگانش کردن اجاره خونه هم که با یارانه پرداخت می کنید پول بیمه شخص ثالث رو هم که با یارانه دوم پرداخت می کنید خرج دوا درمون و بیمارستانتون هم که رایگان شده خرج ازدواج فرزندان پسر هم که کلا کنسل شده چون کسی مهریه با این سکه های گران قیمت نداره پرداخت کنه خرج جهزیه خریدن دختران هم کنسل شده چون باز هم با این گرانی قیمتهای اجناس لوازم خانگی کسی قدرت خرید نقد و اقساطیم نداره و خرج زایمان فرزندان رو هم کسی نداره پرداخت کنه سهام عدالتتون رو هم پس انداز کنید برای بعد از کرون برید باهاش سفرهای خارجی دیگه چی می خواید انقدر نق و نوق می کنید بریت شکر خدا رو بجا بیارید که نفسی میاد و میرود اگر نه خرج کفن و دفن و مراسمهای بعد از موت رو هم نداشتیت بدهید به این میگن یک زندگی کاملا شرافتمندانه و آبرومندانه زیر سایه عدل و عدالت بدون تبعیضگریهای مختلف امام زمان عج هم برای همین ظهور نمی کنن دیگه نیازی نیست با این همه عدل و عدالت و ایمان دینی بالای مردم و مسئولین ایشون حالا حالاها ظهور کنند ایشون زمانی ظهور می کنند که بی عدالتی و تبعیضگری و ظلم و ستمگری و فقر و مفاسد مختلف جامعه را فرا کرفته باشد نه الان که همه چیز گل و بلبله اول چل چلچلیه . !!! افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
گذاشتیم کنار تااتداذه ای پیش نوه ها شرمنده نشیم
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته دولتی
۰۰:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
چند وقت است که صندوق بازنشستگان کشوری حقوق های بازنشستگان را آخر شب ساعت 11/30 سی ام ماه واریز می کنند که عملا اول ماه بعد حساب می شود . حالا اگر کسی چک داشته باشد و یا مساله ای در روز سی ام ماه داشته باشد باید از کسی قرض بکند و کارش را راه بیاندازد . این مدیر جدید صندوق واقعا این را نمی داند ؟؟؟؟!!!! . مثلا اگر 28 ماه پرداخت نمایند 28 ماه بعد همان 30 روز می شود و فرقی از بابت تعداد روزهای فاصله نخواهد داشت . چرا این کار را نمی کنند این صتدوقی های عزیز ؟؟؟!!! .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۳۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
با درود و سپاس خدمت دولتمردان غیور که همجوره ملت را شرمنده میکنند......
باز نشستگان محترم شرافت دارند و اگه هیچی نداشته باشند دارای فرزندان سالم و شیر پاک خورده ایی هستند و همان فررندان نمیزارن پدر و مادرشان ذره ایی آسیب ببینند و کمک حالشون هستند.
لطفا زیاد ولخرجی نکنید.......
Iran (Islamic Republic of)
محسن رجبی
۲۳:۲۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
من خودم ده تا لواش خریدم چند کیلو میوه و قبض آب و برق و گاز و تلفن رو دادم و نهایتا یک شونه تخم مرغ خریدم و تمام...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
از هر چیز که بگدریم ،عوارض شهرداری ماشین و خانه و .. را هم بر هزینه ها بیفزایید.
علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
شکرخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
واقعا تواین گرونی با ۱۵۰۰ عیدی چه کار میشود کرد ناشکری نمیکنیم شکر خدا ولی اجناس ده برابر شده شایدهم بیشتر بعضی از
اجناس کارایی زیادی ندارند قیمتش انقدر رفته بالا تعجب اور است خلاصه خیلی گرانیست دولت محترم باید در عیدی باز نشستگان تجدید نظر کن د
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
اين هم از افتخارات اقتصاد مقاومتى است كه پول را به يك چيز كاملا" بى ارزش تبديل كرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
هیچی فقط بایا میکنن..توم بایا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
کارکنان با 1500 عیدی چه کنند؟
جا مردم را مسخره کرده است... مردم در فلاکت و تحریم.. آقایان با سوگلی هایشون توی اروپا و آمریکا عشق و حال... فیلم مذاکرات را که دوباره ببینی آقایان با نوه هاشون توی لوزان دور دور می زدند... با نوه های شیرخوار!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
ما هروز می گویم جمعیت کشورمان در حال پیر شدن است ولی هیچ تشویقی انجام نمی‌دهیم کسی که 4فرزند دارد با کسی که یک فرزند دارد یکجور عیدی میدهیم خیلی زشت است با این پول بی ارزش 6نفر چکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
ایا افراد بیمه بیکاری هم عیدی دریافت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
این همه نالیدن بعد جلو خونه هاشون دنا پارک کردن، جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
۴ عدد تخم مرغ رنگی برا عید و دیگر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۱:۱۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام.
همان کاری را می کنند که کارمندان عادی می کنند.
کارمندان بازنشسته حداقل بچه هاشون را الحمدلله سر و سامان دادند و اکثرا خودشون هستند و همسرشان، ولی کارمندان عادی چیکار کنند.
البته قانون هست تا بر خلاف قانون هم یه چیزی اضافه اش می کنند تا رند بشه.
....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
والا این خوبه مادر من از کمیته امداد امام خمینی (ره) مستمری میگیره ۷۰۰۰۰تومان عیدی بهش دادن.
*ظاهرا کمیته امداد زده تو کار ساخت ساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
به نظرم بهتره به جای زیاد کردن حقوق وعیدی فکری به حال این گرانیهای سرسام آور کنن چون دیگه زیاد کردن حقوق جواب گرونی رو واقعا نمیده به داد مردم برسید.
France
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
اینم زیاده برای بازنشستگان که میخورن میخوابن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
شرم آوره واقعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
سفره ها رو کوچک کرده، عیدی به چه کارشون میاد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
اول نیازهای اساسی بخرن دوم یه آپارتمان.......!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
بابا ولمان کنید دست از سرمان بردارید بازنشسته ها کردید نقل مجلستون کاری که ازتون برنمیاد پس بزارید به درد خودمان بمیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
حقیقت این که انقلاب خیلی به بیراهه رفته متاسفانه واقعیت این که اگه میخواهیم کشور به مسیر اصلی خودش برگرده باید یک حجامت در کشور انجام بشه کشور پرشده از خونهای آلوده کاملا مشخصه که یک عده اشرافی غربزده رانتخوار مملکت را دارند نابود میکنند از نظر اقتصادی وفرهنگی واقعا کشور افتضاح است فقط باید سپاه با کمک ارتش و خانواده های شهدا و نیروهای انقلابی با کمک رهبری ریشه این جماعت وطن فروش غربگدای اشرافی را خشک کنند وگرنه همیشه کشور لنگ میزنه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
میتونن توی بوررس سرمایه گذاری کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United States of America
سید
۱۹:۴۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
بدن قاقالیلی بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
خدایی چیکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ميثم
۱۹:۴۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
5=2*2
كي به كيه صداشو در نيارين در رابطه با موضوعي بحث كنين حل بشه كي اضاف بر جيب مردم پول ريختن كه بار دوم باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
من 1500گذاشتم روش ، شد سه میلیون تومان برای تبلیغات آقای روحانی در سال1400 در مجلس تشخیص مصلحت برای ریاست ایشان .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
حالا خوبه اینو میگیرن مارگرای ساختمونی که اینم ندارن چه کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
با سلام شاید باورتون نشه از یک میلیون 500 هزار تومن عیدی که صبح روز 16 بهمن به کارت ما اومد ی چند کیلو میوه شد سبزی خوردن کره پنیر روغن نیم کیلو خامه ی کیسه برنج ی کارتون قند حبه همی با 200 تومن هم اوریدم خونه واسه خرجی همی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
خداراشکر الحمدالله سلامتی هست امنیت هست خیلی ها این ۱۵۰۰ راهم ندادند به فکر قشری باشید که هیچ گونه درآمدی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
ما روستا یی هستیم برنج هیچی ماکارونی هم گیرمان نمی اید از صحرا علفی بنام جازگ وگاهی سر علف یونجه می خوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
یک هزار و پانصد عدد نان بربری میشه باهاش خرید.
یا
پنج هزار عدد نان لواش میشه باهاش خرید.

به فکر افراد بی اشتغال باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
خودتون هم یک ونیم میلیون عیدی میگیرید!
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی موسوی
۱۷:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
چرا این خبر نمی گویید، معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد متأهل بااین مبلغ عیدی که یک دهم مبلغ عیدی تأمین اجتماعی چه کنند؟ حتما این خبرنگار یک بازنشسته داردکه مطلب را می نویسد، خود رسانه (ملی) هم اون طور بايد شاید به فکر معلولین نیست، خدا نکند یک طرح از فرهنگیان، بازنشستگان اجرا نشود صدا و سیما بخصوص شبکه خبر یک خبرنگار را ویژه می گذارد برای این مشکل اون خبرنگار فقط به خانه ی وزیر نمی رود وگرنه در طول روز چشم ازش برنمی داردتا مشکل را حل کند، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بخصوص معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد متأهل همیشه بی کس بودند هیچ یاوری نداشتند چون ذهن مسئولان منحرف شده، اين برای مسئولان ننگ است که خانواده 4نفره تحت پوشش بهزیستی با ماهی 530هزار تومان آن هم در شرایط وحشتناک فعلی زندگی کنند این خجالت آور است برای مسئولان قانونی را که چندسال از اجرای آن می گذرد هنوز بودجه‌ای ندارد، تنها زمانی مسئولان به فکر معلولین می افتند که یا خودیایکی از بستگانشان به معلولیت گرفتار شوند یا دلسوز باشد که فکر نمی کنم چنین انسانی در کشور باشد، نمایندگان مجلس با این چند هزار تومان ها دردی از معلولان بخصوص معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد متأهل دوا نمی شود این فقط تحقیر کردن شخصیت معلولین پیش خانواده هایشان است از نمایندگان مجلس تقاضا داریم بودجه‌ای ویژه ای برای اجرای ماده 27 قانون حمایت از معلولان اختصاص دهند نسبت به بودجه ی رتبه بندی فرهنگیان و همسان سازی بازنشستگان مبلغ زیادی نیست وبه راحتی قابل حل شدن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
چرا همش می‌نویسید یک میلیون و پانصد عیدی. ..نمی نویسید..600,,,,800,,,900و الی،،،،،،،ماکه 900گرفتیم .دوسال و خورده ای بازنشست شده ایم..
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۴۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
بازنشستگان حیرانند که یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به کدام زخم زندگی بزنند که خدا را خوش بیاید‌.
بزنند به زخم کف پاهایشان چند جفت جوراب و چند جفت کفش چینی درجه سه ارازن قیمت بخرن با چند جفت دمپایی پلاستیکی ارزان قیمت بخرن با چندتا زیرپیرهنی و زیر شلواری راه راه ارزان قیمت بخرن برای شب عید نوروز حالشو ببرن خوردو خوراک و معیشتی تون هم با حقوقتون بخرید پول آب و برق و گاز و مخابرات و بنزین خودروهاتون هم که رایگان کردند مسافرت و مهمانی هم که رفت و آمدنش رو کرونای منحوس به نفع جیبتان غدقن کرده مخارج بیمارستانیتونم که رایگان شده پول سهام عدالت هم که میلیون میلیون هر ماه میره به حساباتون یارانه ثروت ملی میلیونی هم که داریت دریافت می کنید ازدواج فرزندانتون هم که از صفر تا صدش رو دولت براتون انجام می دهد مسکن رایگان هم که بهشون می دهد شغل پر درآمد و ثابت پایدار هم که به همه بیکارها داده حسابهای همگیتون هم که پر از پسنداز اضافی پولهای دریافتیتون هست دیگه چی می خواهید چرا انقدر نق می زنید و نقد سازنده دارید !!! بریت خدارو شکر کنید که نفسی میرود و می آید آلودگی هوا رو هم که ابر باد و مه خورشید فلک پاک و سالم کردند با دعاهای ملت دیگه چی می خواید خودروهاتون هم که براتون کهنه ها رو گرفتن جدید بهتون دادن هیبردی و برقی استاندارد و جادار مستحکم و زیبا دیگه چی می خواید انقدر نق و نقد سازنده دارید !!! .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
اقای نوبخت خودش با یک میلیون پانصد عیدی زندگیشو میگذرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
از مصوبين و مسؤل آن بپرس
مردم فقط در راي گيري آدم هستند
در زمان انتقاد و اينكه چرا دولت به وعده ها عمل نكرد
حساب نمي شند .
كسي هم نمي پرسه كه دولت تخلف كرد و توان انجام كار رو نداره چرا بازخواستش نمي كنند و مي زارند هر بلاي سر مردم بيارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
بدند به دولت تدبير و اميد
تا بچه هاشون راحت باشند تو خارج
مردم و كارمندان ، كه آدم نيستند
صبح تا شب كار كنند آخر جلوي بچه و خانم شرمنده باشند

خريد عيد نداريم
سفره كوچك شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
يك ميليون پانصد
واي چقدر زياد
دولت سكته نكنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
من که شغلم آزاده و هیچ عیدی نگرفتم چکارکنم!!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۲۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
با 1 میلیون 500 هزار تومن پول بدون پشتوانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام مگر اقای سالاری قول ۲ملیون داده بود کی عملی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
فقط 700 تومنش را دادم عوارض و مدیریت پسماند شهرداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
من یک میلیون و چهارصدو پنجاه هزار شو دادم شهریه ثابت
بقیه رو هم برای آجیل ولباس و میوه گذاشتم کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
همینم از سرتون زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
بدین خرما خیر اموات هیئت دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
۷۰هزار تومن عیدی دادید به کمیته امدادی ها. واقعا خیلی خجالت آوره. این همه کمک دریافت میکنید و هرجا سر بر میگردونی صندوق صدقات هست.
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
دولت پول مفت پیدا نکرده بریزه به گلوی کارمندان وباز نشستگان خدا را شکر کنید که همونه دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
من شاغل هم با سه فرزند یک و پونصد گرفتم. احساس میکنم میلیاردر شده ام
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
یه عده نه حقوق دارند نه بیمه دارند نه عیدی دارند چکار می کنند بس شون دیگه ماه به ماه حقوق گرفتن اینم عیدی شورشو دراوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
خدایی زمون جنگ وضع خانواده ها بهتر بود
Korea (Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
به این پول خیلی احتیجاج میتونم با همون یکار خوبی بکنم میدم صد تا نهال درخت میبرم میکارم به سالمندان نمیخوره ولی به بدرد من خیلی میخوره ندارمش حقوق مفتی سالانه و عید ی مفتی که پیشرفت بیشتری کنم گیرم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
فقط میشود چند کیلو موز و خیار خرید
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۵:۵۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
شاغلین چه کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
غیر شاغلین چه کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
مبالغ دریافتی و وام و ماشبن و خونه و حقوق و ....نماینده های مجلس را و همچنین عیدی و ماموریت و هزینه های دفتر و کارمند و راننده و ...ایشان را ببینید..نکند انتظار داریم به بازنشسته هم دنا پلاس بدن؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
چرا دولت را نمیگی...لااقل از مجلس شفافه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
حالا شاغلین مگه میتونن کاری باهاش بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
میگذاریم تو حساب حلوا حلوا ...میگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
این عیدی پول آب برق یه گونی برنج چند تامرغ یه مقدارشوینده کاری دیگه نمیشه کرد حقوق خودمونم مربوط به اجاره خونه میشه زه ۵ کیلوی برنج ۱۸۰ هزارتومن چکارکنیم خیلی گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
برن خداشون شکرکنن اون موقع مستمری هانصف یه میلیون پانصدعیدی سالی یه بارمیگرن ناشکری نمیکنن باحقوق کم بازنشستگان هروز عیدی وام باحقوق بیشترهروزوام وپاداش ناشکری نکنن یه میلیون وپانصدازسرشون زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
اون موقعه ها سکه ده میلیون نبود کم مفت حرف بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
ما که نفهمیدیم چی گفتی ولی اگه منظورت اینه که همین عیدی هم زیادیشونه واقعا خدا رو شکر تو مسئول کشور نیستی و گرنه الان همه کشور رو خالی کرده بودیم دو دستی تقدیم شما میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
ما کارگران ساختمانی که هیج چیزی بهمون تعلق نمیگیره بایستی چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۵:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
واقعا چه عیدی زیادی دستشون دردنکنه موندیم باهاش چیکارکنیم.طلا بخریم یادلار.نه فقط خرج دارو ودکترتواین سن میشه دست مریضاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
به فقرا کم کنند چند تا بازنشسته پولشون رو بزارن رو هم بدن به یک فقیر که حداقل بکار یک فقیر بیاد وگرنه به کار بازنشسته نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
خون مردم و کارمندان رو کردین تو شیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
اگه کارمندی و خیلی کار سختی داری و ناشکری پس عزیزم استعفا بده
United States of America
امید
۱۵:۰۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
من خودم 300 هزار تومن هم گذاشتم روش : 10 کیلو برنج خارجی و 6کیلو حبوبات و کمی مرغ و تخم مرغ خریدم. {علی برکت اله}
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۴:۵۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
میشه بزارن تو آلبوم عکس یادی از این دوران بکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
خوبه حداقل شرمنده زن و بچه نمی شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
مگه افزایش 50 درصد برای کم کردن شکاف پرداختی بین کارمندان نبود؟
پس چرا فقط برای کارمندان بانک‌ ها و بقیه نجومی بگیران اعمال شد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
الان یارانه هرماه ۴۵۰ هزارتومان به ملت پرداخت می کنن.شرم آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
از گرسنگی همه میمیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
به خدا شرم آوره برای کشوری روی پول خوابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
۲۵کیلو موز ۷۵کیلو خیااااار
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه عظیمانجف آبادی
۱۴:۳۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
من ماهی یک میلیون ۵۰۰اجاره میدم وهیچ منبع درامدی ندارم وازمال دنیا هیچی ندارم با۵۲سال کارهم نمیتونم بکنم راهنماییم کنین چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۰۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
منبع درآمد داری میتونی اجاره بدی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
چرا نتونی کار کنی
از تو حرکت از خدا برکت
اگ اینجا می بینی نوشته 1500عیدی اینها 30سال کار کردن
تا 60سالگی ک حالا همین حقوق و عیدی دارن
تنبل نباش
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۴:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
کو عیدی هنوز که برای کشوریها نریختن بشه باهاش پوشک خرید
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه عظیمانجف آبادی
۱۴:۲۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام پدرم سال ۶۴فوت کردمن چهارساله طلاق گرفتم ومستمری پدرمودریافت میکردم خواهرم بعدازفوت همسرش به لیست اضافه شد ودوماهه خواهرم هم فوت کرده ومستمری بهمن ماه برای من دومیلیون ودویست واریز شد علتش چیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
دنبال کن باید کل مستمری رو بگیری
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه عظیمانجف آبادی
۱۴:۲۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام پدرم سال ۶۴فوت کردمن چهارساله طلاق گرفتم ومستمری پدرمودریافت میکردم خواهرم بعدازفوت همسرش به لیست اضافه شد ودوماهه خواهرم هم فوت کرده ومستمری بهمن ماه برای من دومیلیون ودویست واریز شد علتش چیه؟؟
Romania
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
مثلا میخوایید بگید طرف مردمید؟ وضعیت مردم رو درک میکنید؟
خیلی مسخره و ابلهانه است کارهاتون! اگه عرضه داشتید همون موقع به آب و آتیش میزدید که این رقم نشه
نه اینکه بعد از مرگ سهراب نوش داریو بیارید مثلا!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
بخدا سال پیش در اداره ورزش و جوانان بصورت خدماتی نیمه وقت کار میکردیم نتنها عیدی ندادن بلکه اول خرداد همه مان را از کار بیکار کردن در استان اردبیل الانم حقوق ۶ماه مان مونده بعلاوه عیدی سال پیش که هیچ کسی پاسخگو نیست از ۳۴نفر نیروی خدماتی ۲۵نفر را اخراج میکنن ۹نفر نورچشمی ها فقط می مونه باشگاه خبرنگاران عاجزانه خواهش میکنم این موضوع را پیگیری بکنین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
آنهایی که تا چند سال پیش نان خوردن نداشتن الان بچه هایشان خارج از کشور با کدام پول رفته اند خودشان داخل کشور خانه ماشین ویلا حساب بانکی و هزار یک مسئله را از کجا و با پول کی بدست آورده اند مشخص است باز نشستگان تامین اجتماعی کارگران کودکان کار عمران مملکت بهداشت فقر مردم ویرانی مملکت و هزار مسئله دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
بااصل حقوقش کاری نمی توان کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
چه زود تموم شد مثل عمرمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
بازشما یه عیدی بهتون میدن ماکارگرا ساختمانی حق خودمون رو درست نمیدن چه برسه به عیدی تازه به خاطرکرونا وضع کاریمون هم خرابه،خدایا خودت عیدیمون روبده این کرونا تموم شه ماهم راضییم به رضای تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
من با این پول که عقد دخترم بود شیرینی میوه چشام دادم برا خودمون متاسفییییییییم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا فیروزی گلوجه دانشجوی روانشناسی از تبریز
۱۳:۳۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
به خدا شکر انشالله همه چیز درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۳۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
بعنوان قبض جریمه ومالیات وعوارض وآبونمان وگازوبرق وتلفن برمیگردونن به جیب مبارک دولت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
دادم عیدی خواهرام. برا خودمون هم خدا کریمه
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۳:۳۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
با سلام . لطفا درمورد مدرک تحصیلی قشر بازنشسته نظامی هم پی گیری گردد‌باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۳۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
دولت فکر میکنه داره شاخ قول می شکنه!! آخه 1/5ملیون چه کار میشه کرد. والا دولت بیشتر بهش احتیاج داره!! مسئولین ولنجک نشین فکر می کنن مردم صدقه به گیر شون هستن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
قناعت باشه همه چی حله
قدرسلامتی و امنیت رو بدونید و خدارو شکر کنید که توی این جنگ اقتصادی ملت شریف ایران پیروز شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
از موتوری جنس نگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
جوک اسفند 99
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ۹
۰۲:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
کجا پیروز شدن چه مزیتی برای مردم داشته تو این چند سال فقط جای کاخ نشینان و اختلاسگران عوض شده
Germany
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
بازنشسته ها قشری فراموش شده هستند. آیا کسانی که عیدی.. وحقوق این قشر را تعیین می‌کنند ازقیمتهایی که هرروز بالاتر می‌رود. خبردارند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
دولت اسلامی قراربود بیاد مردم در ارامش باشن . قبلا که ارامش بیشتر بود . چی شد پس ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
تموم شد رفت، حقوق این ماه هم تموم شد حتی کفاف سیر کردن شکم ما رو هم نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
عیدی پدرم شد عصب کشی ی دندان من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
خوب مسواک نزدی .
۱۲
آخرین اخبار