در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ماندگاری هوای سرد تا فردا/ افزایش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور از شنبه

کارشناس هواشناسی گفت: امشب و فردا ماندگاری هوای سرد را در اکثر مناطق کشور داریم و از شنبه تا پایان هفته آینده دمای هوا افزایش خواهد یافت.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امشب سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و شرق فارس فعال خواهد بود گفت: بارش باران در استان‌های لرستان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی پیش بینی می شود  و در مناطق مرتفع استان کرمان، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز به صورت برف خواهد بود.

او ادامه داد: در استان‌های گیلان و مازندران هم بارش برف و باران پراکنده پیش بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه شدت بارش‌ها امشب در استان‌های کرمان، شمال هرمزگان و فارس است، افزود: فردا در برخی مناطق کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش پراکنده باران و رعد و برق و در ارتفاعات زاگرس بارش برف پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روزهای شنبه و یکشنبه درکل کشور آسمان صاف و جوی آرام خواهیم داشت. روز دوشنبه مجدد در استان‌های جنوبی ، شمال غرب کشور و سواحل خزر بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تصریح کرد: امشب و جمعه کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد در اکثر مناطق کشور رخ می دهد که این کاهش دما در شرق و جنوب شرقی حدود ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: در این مدت با توجه به کاهش محسوس دما در بخشی از سواحل دریای خزر و مناطق مرکزی احتمال یخبندان سطحی در معابر وجود دارد و از شنبه تا آخر هفته آينده روند افزایش دما را در بیشتر مناطق کشور شاهد خواهیم بود.

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با وزش باد است. بیشترین دمای هوا به ۸ درجه و کمترین آن  به یک درجه خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
قم هم بالاخره برف اومد شکرخدا.دشت قمرود سفید پوش شد.
آخرین اخبار