بودجه کل شهرداری‌های استان بوشهر رشد ۵۸ درصدی داشته است

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر گفت: بودجه کل شهرداری‌های استان امسال هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان است که نسبت به پارسال رشد ۵۸ درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حمید بردستانی، مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر بیان کرد: در دهه فجر امسال نیز ۲۴۵پروژه با اعتبار ۲۷۹ میلیارد تومان درسطح شهر‌های استان اجرا و به بهره برداری رسیده است.

او عنوان کرد: بودجه کل شهرداری‌های استان امسال هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل رشد ۵۸ درصدی داشته است.

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر ادامه داد: تا پایان دی حدود ۸۰ درصد بودجه شهرداری‌ها تحقق پیدا کرده و تحقق این مهم نشان می‌دهد بودجه واقعی و براساس برنامه بسته شده که انتظار می‌رود این روند برای سال‌های آینده نیز محقق شود.

بردستانی گفت: طبق ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به تناسب جمعیت اعتبارات ارزش افزوده درسطح شهر‌ها و روستا‌ها توزیع می‌شود.

او ادامه داد: در این شاخص رقمی که ازسال ۹۳ تا پایان دی ۹۹ به شهرداری‌های استان واریز شده ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر بیان کرد: دردوره پنجم شورا‌ها سه شهرداری چاه مبارک، بیدخون و بهارستان به شهرداری‌های استان افزوده شد و درحال حاضر نیز یکی دو نقطه شرایط شهر شدن دارند که فرآیند آن در دفترسیاسی و تقسیمات کشوری درحال طی شدن است، ولی تحقق آن زمان مشخصی ندارد.

بردستانی در ارتباط با راه‌های درآمدزا کردن شهرداری‌های استان بوشهر نیز ادامه داد: ۴۱ فرصت سرمایه‌گذاری درسطح شهر‌ها احصا شده و همچنین ۲۰ طرح سرمایه‌گذاری مشارکتی از سوی شهرداری‌ها با اعتباری بیش از۲۰۰ هزار میلیارد تومان اجرا شده است.

او گفت: در حال حاضر نیز ۹۷ میلیارد تومان وام تصویب شده که ۵۲ میلیارد آن تاکنون به شهرداری‌ها پرداخت شده و مابقی هم متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر در ارتباط با توزیع ماشین آلات بین شهرداری‌ها نیز عنوان کرد: توزیع دستگاه‌های مورد نیاز شهرداری براساس نیازسنجی و پایش سطح شهر‌ها انجام می‌گیرد.

او عنوان کرد: از سال ۹۳ تاکنون نیز ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات خدماتی و عمرانی به شهرداری‌های استان واگذار شده است.

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر در ارتباط با برنامه‌های آموزشی گفت: در چند سال اخیر ۹۸ هزار و ۹۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی ویژه شهرداری‌ها برگزار شده است.

بردستانی افزود: امسال نیز ۱۳ دوره آموزشی به میزان هفت‌هزار و ۲۸۰ نفر ساعت برای کارکنان شهرداری‌های استان بوشهر برگزار شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.