نکونام مطرح کرد:

قانون اقدام راهبردی باید به طور کامل اجرا شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: قانون اقدام راهبردی باید کامل و با تدابیر دولتمردان اجرایی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران برای رفع تحریم‌ها تقویت‌کننده منافع ملی است، که تصویب و اجرایی شدن این قانون از فعالیت‌های خوب و هوشمندانه مجلس شورای اسلامی است.

او افزود: این قانون باید کامل و با تدابیر دولتمردان اجرایی شود، تا امتیازاتی به دشمن و بیگانگان داده نشود و از امیدبخشی به دشمن جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: اجرای کامل این قانون مهم و ضروری است، تا بتوان با ایجاد ناامیدی برای دشمن، زمینه لغو تحریم‌ها را فراهم کرد و موانعی که سر راه ملت است برداشته شود.

او ادامه داد: مقابله با دشمن جزء از طریق ایستادگی و مقاومت محقق نمی‌شود و باید در برابر همه دسیسه و ترفند‌های دشمن مقاومت و ایستادگی کرد و اجازه نداد دشمن بر تحریم‌ها بیفزاید و در مقابل زیاده‌خواهی دشمن ایستاد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام به روز احسان و نیکوکاری به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام راحل اشاره کرد و گفت: این نهاد به عنوان یکی از نهاد‌های حمایتی در راستای خدمت‌رسانی به مردم و رفع محرومیت به فرمان امام راحل تاسیس شد.

او افزود: در جامعه کنونی باید فرهنگ محرومیت‌زدایی و فقرزدایی و کمک مومنامه و نگاه محسنانه به یک گفتمان حاکم تبدیل شود، به گونه‌ای‌که در ایام شیوع ویروس کرونا و همچنین بروز حوادث پبش‌بینی نشده، مردم کشور نشان دادند که همیشه برای رفع مشکلات هم نوعان فعالانه و مجاهدانه فعال هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام به تشکیل گروه‌های خودجوش و جهادی از سوی مردم برای رفع مشکلات اشاره و اضافه کرد: به همان میزان که مردم نگاه مومنانه دارند، دولتمردان نیز باید فقرزدایی، محرومیت‌زدایی و برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه را مدنظر داشته باشند.

او به وضع نابسامان بازار و وضعیت اقتصادی جامع و مردم اشاره کرد و گفت: امروز بازار سامان خودش را ندارد و نابسامانی تنظیم در بازار وجود ندارد و نیاز است که بازار تنظیم شود و مسوولان و افرادی که در تنظیم بازار فعالیت دارند باید با یک نظم درست تلاش کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام افزود: امروز ارتباط درست بین تولیدگران و مسئولان وجود ندارد و برنامه منظم و درست در جامعه برای تنظیم بازار باید حاکم شود و نابسامانی در وضع قیمت و مشکلات اقتصادی برای مردم باید رفع شود.

او ادامه داد: دولتمردان باید در راستای کاهش نابسامانی در بازار همت بیشتری داشته باشند و ارائه برنامه موثر جزء تدابیر آن‌ها باشد تا مشکلات مردم رفع شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام به نهم اسفندماه سالروز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده، حمایت از بخش تولید و ایجاد آرامش و رفاه در جامعه است.

همچنین به روز هشتم اسفندماه سالروز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: مساله تربیت اسلامی از امور اساسی و کلیدی در جامعه اسلامی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: تربیت اسلامی از وظایف همگانی است و همه افراد جامعه به خصوص مربیان، معلمان و مسوولان دستگاه‌های فرهنگی، ارشادی، اخلاقی، ایمانی و تربیتی وظیفه داند که در حوزه تربیت اسلامی نقش آفرین باشند.

او افزود: افزایش ظلم، پایمال کردن حقوق دیگران، زیرپاگذاشتن حق دیگران، از مصادیق دور شدن از مسایل تربیتی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اظهار داشت: مسوولان آموزشی نیز باید به تربیت اسلامی بیشتر از تعلیم توجه داشته باشند.

او با اشاره ایام البیض و تعطیل شدن مراسم اعتکاف به دلیل شرایط کرونایی، افزود: فلسفه این ایام، گسترش عبادت از مصادیق مهم این ایام است و عبادت در زندگی امروز و سبد زندگی ما جایگاه خودش را ندارد و باید برنامه عبادی در کنار خدمت، کار و تلاش باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه انبیاء الهی معلمان بشریت هستند و مکتب آن‌ها راه زندگی مردم است، گفت: همه موظف هستیم پیرو پیامبران و مکتب پیامبران باشیم و باید با استفاده از مکتب ائمه و پیامبران راه زندگی خود، راه دینی، سیاسی و اجتماعی را فرا بگیریم.

او با اشاره به برخی بلا‌ها و مشکلات که برای مومنان بوجود می‌آید، افزود: نباید تصور کرد که مشکلات بر اثر گناه به وجود می‌آید، این مسایل و مشکلات حکمت‌‍‌های مختلف دارد و باید افرادی که دچار مشکل شده‌اند را رها نکنیم و آن‌ها را مورد حمایت قرار دهیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.