امام جمعه موقت بوشهر گفت: از درون کشور نباید صدای ضعف بیرون برود و از هرگونه تفرقه، اختلاف و پراکندگی پرهیز شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی، امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه امروز بوشهر بیان کرد: در ایام کرونایی شاهد تلاش‌های گسترده‌ای از سوی کادر درمانی و پرستاری در رسیدگی به بیماران کرونایی بودیم.

او با تقدیر از خدمات مسئولان بهداشت و درمان کشور و استان بوشهر در عرصه مقابله با کرونا عنوان کرد: خدمات کادر بهداشت و درمان نمونه‌ای بارز از کار جهادی بود که شایسته تقدیر است.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: جمهوری اسلامی پیشرفت‌های قابل توجهی در مقابله با کرونا، رسیدگی به بیماران، ساخت واکسن و کنترل ویروس داشته است و افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتی خواستار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از ابتلاء به آن در آستانه عید شد و افزود: با توجه به خطراتی که تجمعات برای سلامت مردم دارند، نیاز است که از برگزاری این تجمعات به جد پرهیز شود.

او ایستادگی با عزت نفس مقابل دشمن را ضروری دانست و گفت: آحاد جامعه، دولت، ملت، مجلس با همدیگر به توافق برسند و با عزت نفس در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان، وحدت و اتحاد خودشان را نشان دهند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با تاکید بر اینکه از درون کشور نباید صدای ضعف بیرون برود و از هرگونه تفرقه، اختلاف و پراکندگی پرهیز شود تاکید کرد: دشمن باید احساس کند در برابر انسان‌های سخت، با استقامت و شجاع قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام دشتی با تاکید بر نقش مهم معلمان و مربیان مدارس در عرصه پرورشی بیان کرد: وظیفه همه مردم به ویژه معلمان و مربیان این است که پرورش دانش‌آموزان و جوانان را سرلوحه کار خودشان قرار دهند.

او تاکید کرد: تربیت و فرهنگ‌سازی جامعه جز مهم‌ترین رسالت‌ها و واجبات جمعی است که باید به این مهم توجه و عنایت ویژه شود.

امام جمعه موقت بوشهر فرهنگ حاکم در جامعه را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: فرهنگ در همه ابعاد خودش، نه تنها فرهنگ دینی، بلکه فرهنگ انسانی، روابط اجتماعی، احترام و تکریم‌هایی که باید در جامعه متبلور باشد تحت تأثیر هجوم فرهنگ غربی قرار گرفته شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.