رد گزارش آمریکا درباره قتل خاشقجی از سوی ریاض

وزارت خارجه عربستان گزارش آمریکا درباره قتل خاشقجی را مردود اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، وزارت خارجه عربستان ضمن اعلام مخالفت با گزارش آمریکا درباره قتل خاشقجی، این گزارش را قاطعانه رد و محکوم کرد.

وزارت خارجه عربستان در این بیانیه می افزاید: موضوعی که در گزارش آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی ذکر شده است، حاصل اطلاعاتی نادرست و نتیجه‌گیری‌های اهانت آمیز درباره برخی مقامات ارشد این کشور محسوب می‌شود که نمی‌توان آن را به هیچ وجه قبول کرد.

طبق گزارش اطلاعات آمریكا درباره قتل جمال خاشقجی، محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی ، عملیاتی را در استانبول برای دستگیری یا كشتن این روزنامه نگار سعودی برنامه ریزی کرده است.

در این گزارش نام ۲۱ نفربه چشم می خورد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از مشارکت آن‌ها در قتل خاشقجی به نیابت از ولیعهد عربستان اطمینان دارد.

این گزارش می افزاید: گروه سعودی در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۸ وارد استانبول شدند، که شامل برخی مسئولان مرکز پژوهش‌های دیوان پادشاهی بوده و در آن زمان این مرکز توسط سعود القحطانی اداره می‌شده است.

از این رو وزارت خزانه داری آمریکا نیز ضمن در نظر گرفتن تحریم‌هایی علیه احمد العسیری و نیرو‌های واکنش سریع عربستان اعلام کرده است که ،محمد بن سلمان را مجازات نخواهد کرد.

رسانه های آمریکایی می گویند کاخ سفید مستقیما تصمیم گرفته است تا محمد بن سلمان ولی عهد سعودی تحریم نشود.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار