در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دلایل پشیمانی قبل از ازدواج

یک روانشناس بالینی درباره علل پشیمانی زوجین در زمان قبل از ازدواج و در دوران نامزدی توضیحاتی داد.

مستوره صداقت روانشناس بالینی و زوج درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت پشیمانی از ازدواج در دوره نامزدی چنین گفت: دوران نامزدی برای افرادی که به طور سنتی ازدواج می‌کنند و هیچ شناختی از یکدیگر ندارند، بهترین زمان برای شناخت طرفین است، اصولا طرفین به صورت ناگهانی در دوران نامزدی و یا عقد پشیمان نمی‌شوند.

وی ادامه داد: دختر و پسر در طول دوره آشنایی یک سری رفتار‌ها و ویژگی‌ها را از جمله خسیس بودن، زود از کوره دررفتن، بی احترامی، رفیق باز بودن و ... از خود نشان می‌دهند که هر کدام از طرفین در این دوران متوجه این خصوصیات رفتاری می‌شوند که افراد در مقابل این نشانه‌ها و رفتارها به سه دسته تقسیم می‌شوند.

روانشناس بالینی و زوج درمانی گفت: دسته اول افرادی هستند که به حدی عاشق طرف مقابلشانند که با دیدن این نشانه‌ها مدام به خودشان دروغ می‌گویند و خود را گول می‌زنند که اگر با یکدیگر ازدواج کنیم و یا بچه دار شویم حتما رفتارش درست می‌شود، اما بعد از ازدواج متوجه خواهند شد که هیچ تغییری در فرد حاصل نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه افرادی هستند که با عقلشان تصمیم می‌گیرند، که این منطقی‌ترین راه است، افزود: درست است که دل می‌گوید که من طرف مقابل را دوست دارم، اما از طرفی عقل چیز دیگری می‌گوید. به عنوان مثال وقتی طرف مقابل رفیق باز است، می‌دانم به درد زندگی نمی‌خورد و یا فردی که تعهد و مسئولیت ندارد، وقت نمی‌گذارد، خسیس است یا به خانواده وابسته است با عقل تصمیم می‌گیرم که این فرد برای ادامه زندگی من، گزینه مناسبی نیست. با این ویژگی‌ها و رفتار اگر طرف مقابل را قبول نکنم خیلی بهتر از این است که در زندگی مشترک تصمیم به جدایی بگیرم.

صداقت افزود: برخی از افراد هم هستند که قبل از ازدواج با همسر خود، یکی دیگر را دوست داشته‌اند که در اینجا فرد دچار تعارض بین انتخاب فرد قدیم و جدید می‌شود.

روانشناس بالینی و زوج درمانی اعتقادات و سطح فرهنگی خانواده‌ها را یکی از دلایل پشیمانی قبل از ازدواج دانست و گفت: افرادی هستند که در دوران عقد حس پشیمانی دارند و نمی‌توانند بقیه راه را با این فرد پیش بروند، اما به خاطر حرف مردم که نگویند زشت است و چرا جدا شدی، راه را ادامه می‌دهند، اما باید توجه داشت که برخی از زوجین پس از ازدواج و فرزنددار شدن دیگر طاقت ادامه راه را ندارند و تصمیم به جدایی می‌گیرند.

این روانشناس درباره راهکارهای مقابله با پشیمانی قبل از ازدواج گفت: ابتدا دلایل پشیمانی و عواملی که باعث تردید شما شده را روی کاغذ بنویسید. اگر این تردید‌ها بسیار زیاد بودند و در نهایت از آن‌ها نتوانستید خلاص شوید، حتما با مشاور صحبت کنید و از کمک‌ها و ایده‌های او بهره ببرید. مشاور در این راه ممکن است توجیه‌هایی بیاورد که نشان دهد تردید و تصمیم‌های شما اشتباه بوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار