عملیات ترمیم کانال آبیاری دز به زنگ آخر رسید

معاون نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان از پایان عملیات ترمیم کانال اصلی منطقه شرق شبکه آبیاری خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید تفرقی معاون نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: بازسازی بیش از ۱۶۰ نقطه از کانال اصلی منطقه شرق در حد فاصل مقسم‌های شماره یک تا ۳ این کانال به طول حدود ۶ کیلومتر انجام شد.

او با اشاره به محدودیت زمانی فرصت تعمیر کانال افزود: بارندگی‌های اخیر فرصتی را فراهم آورد تا با استفاده از بی نیازی مزارع به آب، با قطع آب کانال، بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع، تخریب و بتن کاری مجدد در این کانال صورت گیرد.

تفرقی اظهار کرد: آب بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه شرق شبکه آبیاری دز شامل کشاورزان، شرکت‌های کشت و صنعت شهید بهشتی، شهید رجائی و کارون و نیز برخی ماهی سرا‌ها از این کانال تامین می‌شود که با ترمیم آن، روند آبیاری در این منطقه بهبود یافته است.

معاون نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان طرح‌های مهم تعمیراتی در دست اقدام را عملیات حفاظت از سازه سمت راست سیفون بالا رود در منطقه غرب شبکه آبیاری دز و اصلاح مقطع خاکی کانال E۲ در حد فاصل مقسم‌های ۳ تا ۵ این کانال عنوان و بیان کرد: تلاش می‌شود تا پایان امسال عملیات اجرایی این ۲ طرح به پایان برسد.

شبکه آبیاری دز در شمال خوزستان با داشتن بیش از یک هزار و ۳۷۰ کیلومتر کانال و زهکش، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های آبیاری و زهکشی کشور است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار