رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

صنعت استان سمنان با مشکل جدی کم‌آبی مواجه است

جمعه ای گفت: اگر واحدهای صنعتی استان با ظرفیت اسمی و حداکثر توان فعالیت کنند، صنعت سمنان با مشکل جدی کم‌آبی مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی سمنان ابراز داشت: مهمترین اولویت برای راه اندازی نواحی صنعتی و بهبود کیفیت شهرک های صنعتی تامین زیرساخت هایی مانند آب ، برق و گاز است و استان سمنان در زمینه تامین آب با مشکل اساسی مواجه است.

او با اشاره به اینکه تامین آب برخی واحدهای صنعتی استان از طریق تانکر تامین می‌شود ادامه داد: با توجه به کم آبی در استان سمنان اکنون اجازه فعالیت به صنایع‌ آب‌بر در استان داده نمی‌شود و از پذیرش چنین صنایعی ممانعت می‌شود.

جمعه ای بیان کرد: توسعه صنایع در استان سمنان با صدور مجوز برای صنایع کم‌آب‌بر دنبال می‌شود، اما برای توسعه صنعت و توسعه استان در بخش‌های مختلف اقتصادی تامین آب یک ضرورت انکارناپذیر است.

او با بیان اینکه براساس آمار میانگین بارش در استان از ابتدای مهر تاکنون ۳۷.۵ میلیمتر و میانگین بارندگی در کشور در این مدت ۸۰.۹ میلیمتر است، تصریح کرد: چالش کمبود آب در بخش صنعت و آشامیدنی در استان سمنان جدی است و باید چاره‌اندیشی برای تامین آب شود.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به ضرورت انتقال آب خزر به استان، گفت: صنایع استان خرید آب حاصل از انتقال آب خزر را تضمین می‌کنند.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار