معنی رنگ گل هایی که در مراسم تدفین استفاده می شود

شاید برایتان جالب باشد که انواع گیاهان در مراسم‌های تدفین یک معنی خاصی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از میرر، هنگام برنامه ریزی برای یک مراسم خاکسپاری موارد زیادی است که باید در نظر گرفته و هر عنصر به کار گرفته شده می‌تواند معنای مختص به خودش را داشته باشد، اما وقتی صحبت از گل‌ها می‌شود، پیام‌ها و معانی مخفی در آن وجود دارد که ما از آن‌ها بی اطلاع هستیم.

البته معانی گل‌ها به آن معنا نیست که شما باید از سری قوانینی پیروی کنید. ممکن است شما گلی را که متوفی دوست داشته انتخاب کنید، اما دانستن معنای آن می‌تواند به انتخاب بهتر شما کمک کند. میرر با یک خدمات تدفین در این باره صحبت کرده است که این موارد پنهان را مشخص کند. در ادامه اطلاعات این خدماتی تدفین را درباره انتخاب گل می‌خوانید.

رز‌های قرمز

معنی پنهان گل‌هایی که برای مراسم‌های تدفین انتخاب می‌شوند
گل‌های رز قرمز بسیار محبوب هستند، اما معنای پنهان آن‌ها بسته به رنگشان متفاوت است. ظاهرا قرمز نماد غم و اندوه است.‌ این معنا باعث می‌شود که فردی که گل رز را هدیه داده است، به نوعی ادای احترام ایده آلی به خانواده و اعضای نزدیک کسی که به تازگی در گذشته، کرده است.

رز‌های صورتی

گل‌های رز صورتی نشان دهنده لطف و سپاس هستند. بنابراین اغلب توسط اعضای دیگر خانواده و عزاداران هدیه می‌شوند.

رز‌های زرد

گل‌های رز زرد نماد یک دوستی عمیق هستند. بنابراین انتخاب خوبی برای دوستان کسی است که به تازگی در گذشته اند‌. چراکه نشانه از عمق روابط آن‌هاست.

گلایل

معنی پنهان گل‌هایی که برای مراسم‌های تدفین انتخاب می‌شوند
این گل که نام علمی آن گلادیولوس است از نام «گلادیاتور» گرفته شده و از آن برای انتقال قدرت و یا تشکر از راست کرداری استفاده می‌شود.

گل سوسن

گل سوسن سفید، نماد اصلی یک مراسم تدفین است و از نظر نمادگرایی، این گل به معنای عظمت، خلوص و بازگشت به معصومیت هستند. از این خانواده گل‌های چمچه‌ای نیز هستند که نمادی از صلح، هماهنگی و تولد دوباره اند. این گل‌ها معمولا به عنوان یادبود و برای زنده نگه داشتن یاد یک مرحوم به خانواده او هدیه می‌شود.

میخک قرنفلی

معنی پنهان گل‌هایی که برای مراسم‌های تدفین انتخاب می‌شوند
این گل‌ها عموما به معنای عشق و دوستی هستند که آن‌ها به گزینه مناسبی برای مراسم‌های خاکسپاری تبدیل می‌کند.

گل داوودی قرمز

معنی پنهان گل‌هایی که برای مراسم‌های تدفین انتخاب می‌شوند
گل داووی نشان دهنده اعتماد، دوستی و وفاداری است، اما مانند گل‌های رز، معنای آن‌ها نیز متناسب با رنگ آن تغییر می‌کند. رنگ قرمز این گل نمایانگر عشق است.

گل داوودی سفید

معنی این گل هم تقریبا همانند بالایی است، اما به معنای برائت و بی‌گناهی نیز هست. این گل‌ها عموما «مادر» نیز صدا زده می‌شوند و به همین دلیل اغلب اوقات در مراسم‌های خاکسپاری مادران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگرچه گل‌های سوسن ممکن است مرتبط‌ترین گل برای یک مراسم خاکسپاری باشد، اما با توجه به گزارش این شرکت خاکسپاری، گل‌های رز، بیشترین گل‌هایی هستند که در انگلستان برای مراسم تدفین استفاده می‌شوند.

معنی رنگ گل هایی که در مراسم تدفین استفاده می شود

منبع:Mirror

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار