نفوذ هکرها به آزمایشگاه دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که هکرها با نفوذ به آزمایشگاه زیست شناسی ساختاری این مرکز، اطلاعات مهم مربوط به واکسن کرونا را سرقت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه آکسفورد روز گذشته از یک حمله سایبری به بخش زیست شناسی ساختاری خود خبر داد؛ این بخش از آزمایشگاه‌های آکسفورد به طور جدی روی بیماری کرونا و این ویروس تحقیق انجام می‌دهد. بر اساس اطلاعات فاش شده از سوی آکسفورد هکرها توانسته‌اند به اطلاعات بسیار مهمی در این زمینه دسترسی پیدا کنند و در حال حاضر آکسفورد نگران افشای این اطلاعات یا فروش آن‌ها است.

دانشگاه آکسفورد در رابطه با اطلاعات به سرقت رفته اعلام کرده است که این دانشگاه در حال همکاری با شرکت AstraZeneca برای تولید واکسن خود بوده و هکرها توانسته‌اند اطلاعات مربوط به این واکسن را به سرقت ببرند. علاوه بر این دانشگاه آکسفورد صحت خبر حمله سایبری به این مرکز را تایید و اعلام کرده که تحقیقات در اینباره ادامه دارد. گفتنی است که این حمله سایبری در اواسط ماه فوریه اتفاق افتاده است.

حمله سایبری به آکسفورد

برطرف شدن حفره امنیتی موجود در دانشگاه آکسفورد

سخنگوی آکسفورد اعلام کرده که توانسته است نقطه ضعف دانشگاه که هکرها موفق به استفاده از آن برای نفوذ به آزمایشگاه این دانشگاه داشتند را پیدا و آن‌ را برطرف کند. علاوه بر این سازمان امنیت سایبری ملی انگلستان به طور جدی در حال پیگیری این موضوع است و به زودی عوامل نفوذ کننده به مرکز تحقیقاتی آکسفورد را پیدا خواهد کرد.

با این حال هنوز اطلاعات کاملی درباره این حمله سایبری منتشر نشده و برای کسب اطلاعات بیشتر باید تا زمان دستگیری عوامل نفوذ منتظر ماند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۰۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
چقدر اینا خنگن