تزریق واکسن کرونا به ۶۴۰ نفر در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل گفت: امروز ۶۴۰نفر این واکسن را دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل گفت: واکسینه‌کردن افراد بر ضد ویروس کرونا یکی از موارد حائز اهمیت و اساسی است که در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آمده و به همین منظور از امروز ۶۴۰ نفر این واکسن را دریافت می‌کنند.

او بیان کرد: رعایت همه‌جانبه مردم و واکسیناسیون آن‌ها برای کاهش بیماری در سال آینده یک اولویت اساسی است و به همین منظور تمام سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نیز ضوابط ستاد مقابله با کرونا این ویروس منحوس را ریشه‌کن کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اظهار نگرانی در ارتباط با سفر‌های تعطیلات عید نیز ادامه داد: این که برخی برای ایام نوروز برنامه‌ریزی دارند قابل قبول نبوده و می‌تواند در اوج‌گیری موج‌های جدید کرونا خودی نشان دهد که این موضوع نیازمند تصمیمات اساسی و مهم است.

حبیب‌زاده اظهار کرد: جلوگیری از حضور در مناطق پرازدحام و شلوغ موضوعی نیست که نیازمند تغییر رفتار و دیدگاه است، چرا که تا زمانی که مردم دچار عادی‌انگاری شوند هیچ تغییر اساسی اتفاق نخواهد افتاد و تردد و جمعیت شلوغ در مراکز شهر به این مسائل و بحران دامن خواهد زد.

او تصریح کرد: اگر مردم براساس دستورالعمل‌های بهداشتی عمل کنند در طول روز وارد وضعیت قرمز خواهیم شد و این موضوع به این منزله است که واکسن به تنهایی کافی نبوده و نیازمند رعایت ۹۰ درصدی جامعه هستیم، به طوری که با همکاری و مشارکت مردم بتوانیم وضعیت زرد استان را ثابت نگهداریم.

حبیب‌زاده افزود: وضعیت اردبیل تا عید نوروز نامشخص است و این که یک هزار و ۳۰۰ نفر را در استان خود از دست بدهیم معلوم نیست در یک ماه آینده این آمار تا چه میزان پیش برود که به همین منظور امیدواریم همکاری و مشارکت‌ها با جدیت ادامه یابد و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نشود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.