با موافقت نمایندگان مجلس؛

بانک مرکزی موظف شد تا تنخواه یک درصدی به سازمان هدفمندی دهد

نمایندگان پارلمان بانک مرکزی را موظف کردند برای پرداخت به موقع مصارف هدفمندی، براساس درخواست سازمان برنامه و بودجه یک درصد جمع مصارف جدول تبصره (۱۴) لایحه بودجه را به صورت تنخواه در اختیار سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها قراردهد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ با جزء ۴ بند الف تبصره ۱۴ موافقت کردند.

در این جزء آمده است؛ «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است برای پرداخت به موقع مصارف هدفمندی و براساس درخواست سازمان برنامه و بودجه کشور معادل یک درصد (۱%) جمع مصارف جدول تبصره (۱۴) را به صورت تنخواه در اختیار سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها قراردهد. تنخواه مذکور باید حداکثر تا دو ماه پس از دریافت از محل منابع جدول مذکور تسویه گردد. شرط استفاده مجدد از این تنخواه، تسویه تنخواه قبلی است. این حکم مشمول تنخواه خزانه داری کل کشور نمی‌شود. سازمان برنامه و بودجه مکلف است در صورت کسری منابع یارانه نقدی منابع را از سایر محل‌ها تامین و به حساب سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها نزد خزانه واریز نماید و حداکثر تا دو ماه پس از آن تسویه کند. شرط استفاده مجدد از این محل تسویه منابع قبلی است».

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار