یک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه مصرف سیگار و تریاک مانعی برای ابتلا به کرونا نیست، ترویج چنین شایعاتی را بسیار خطرناک دانست و گفت : این افراد بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد مهدویان متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به شایعه در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا با استفاده از مصرف تریاک و سیگار گفت : متاسفانه برخی افراد تصور دارند که مصرف سیگار یا تریاک می‌تواند مانعی در برابر ابتلای آن‌ها به کرونا شود که تفکر بسیار خطرناکی است.

او گفت : موارد بسیار زیادی از ابتلای افرادی که مصرف سیگار داشته و یا اعتیاد به تریاک دارند به کرونا گزارش شده و چنین چیزی صحت ندارد.

مهدویان افزود: مشکل این است که ابتلای این افراد به کرونا به مراتب برای آن‌ها خطرناک‌تر است، چرا که بافت ریه دچار آسیب شده و توان چندانی برای مقابله با کرونا ندارند.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: چنین افرادی مانند مابقی افراد جامعه در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، با این تفاوت که در صورت ابتلا به کرونا علائم بیماری در آن‌ها شدیدتر و احتمال مرگ و میر در آن‌ها بالاتر از افراد عادی و سالم جامعه است.

مهدویان گفت: تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و سایر دستورالعمل های بهداشتی است و سایر موارد عنوان شده در فضای مجازی و فضای جامعه پایه و اساس علمی ندارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.