تثبیت مالکیت یک میلیون هکتاری در آذربایجان شرقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در تثبیت حقوق مالکیت در ۱۰ ماهه نخست امسال حدود یک میلیون هکتار تثبیت مالکیت صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: سند تحول قضایی از برنامه‌های اصلی قوه قضائیه است که از سوی مقام معظم رهبری نیز تاکید شده است و سندی تنظیم شده که اگر اجرایی شود تا سال ۱۴۰۲ بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

او گفت: در این سند ۲۰ چالش اولویت دار و ۴۷ مشکل بررسی شده است که در سه مقطع زمانی (کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت) به آن‌ها رسیدگی می‌شود و این سند به نفع مردم و جامعه است.

خلیل اللهی با بیان اینکه سند تحول قضایی هفت ماموریت اصلی دارد گفت: سند تحول، سندی راهبردی و نیاز روز کشور است که باید سعی کنیم در جامعه آن را اجرایی کنیم.

او افزود: با کسانی که امنیت جامعه را مخدوش می‌کنند مماشاتی نداریم و در مباحث انتخاباتی نیز باید به شکل پیشگیرانه عمل کنیم و در بحث مجازات جایگزین حبس هر ارگان یا سازمانی از این ظرفیت بخواهد استفاده کند آماده همکاری هستیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: یکی از برنامه‌های مدون پیشگیری بحث خشونت است اما باید به یک راهکار عملی برسیم تا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم، در همین رابطه از ظرفیت حراست‌ها در صیانت و حفاظت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌توانیم استفاده کنیم و تا به حال به این بحث توجه نشده است اینک نیاز به بازنگری است.

موقری  سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از سیمای جرایم استان آذربایجان شرقی گفت: در بحث توهین به اشخاص که یکی از ۱۰ جرم اولویت دار استان است در ۹ ماهه نخست امسال  شاهد افزایش ۱۲ درصدی و در صدمه بدنی غیر عمد در تصادفات شاهد کاهش ۱۸ درصدی هستیم.

او افزود: ورودی پرونده‌های کیفری در ۹ ماهه نخست امسال۱۶ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است، اما آمار ورودی زندانیان امسال نسبت به پارسال  ۱۱ درصد کاهش داشته است.

 شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز گفت: بستر کافی برای جابجایی بازار خودرو در شهرک مبل و خودرو داریم و اولویت جابجایی نمایشگاه‌های خودرو از شهر تبریز از برنامه‌های اصلی ما است، اما نیاز به الزام قانونی داریم تا انتقال این نمایشگاه‌ها به شهرک خودرو و مبل راحت‌تر انجام شود.

او گفت: به حد کافی فضای لازم در شهرک مبل و خودرو وجود دارد که می‌تواند ابتدا در بحث ترافیک داخل شهر و سپس سایر موضوعات کمک شایانی به ما بکند از سویی نیز در سال ۱۴۰۰ طبق هماهنگی‌های انجام گرفته مجوز جدیدی برای تاسیس نمایشگاه در داخل شهر تبریز به هیچ وجه داده نخواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار