۹ کشف مرموزی که بشر از حل معمای آن ناتوان است+ تصاویر

در مطلبی که در ادامه می‌آید به برخی از کشفیات دوران باستان پرداخته می‌شود که بشر همچنان از کشف معمای آن ناتوان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سیاره‌ای که انسان‌ها را در خود جا داده، همواره واقعیت‌های عجیب و غریبی را برای غافلگیر کردن ساکنان خود داشته است. واقعیت‌هایی که در پس هر کاوش و یا کشف میراثی از گذشته سوالات فراوانی را فرا روی ذهن می‌گذارد.

هر چند سرعت پیشرفت علم و فناوری از مشخصه‌های عصر کنونی ارزیابی می‌شود، اما هنوز هم مواردی وجود دارد که علم بشری از پاسخ به آن‌ها درمانده است. از جمله این موارد یادگاران اعصار پیشین است که هر از چند گاهی از دل زمین سربرآورده در حالیکه بشر و علم مصنوع آن در ارائه توضیحی برای آن ناتوان می‌مانند.

برخی از این حقایق اسرارآمیز را در ادامه از پایگاه «اینترستینگ اینجینیرنیگ» مرور می‌کنیم.

۱- هوایپما‌های دوران باستان

کشف آثار عجیب و غریب امری عادی در مصر به حساب می‌آید، اما قطعا متعجب خواهید شد اگر از کشف خرده ریز‌های طلا با طرح هواپیما‌های کنونی در آمریکای جنوبی و مرکزی مطلع شوید. قدمت این اشیاء به ۵۰۰ سال پیش از میلاد برمی گردد.

باستان شناسانی که آن‌ها را zoomorphic می‌نامند، هیچ توضیحی درباره ریشه این اشیاء ندارند. این اشیاء ناشناخته ویژگی‌های فیزیکی همانند دم تثبیت کننده، بال و حتی چرخ دنده فرود دارند، که شباهت آن‌ها به هواپیما‌های امروزی را قوت می‌بخشد. آن‌ها تقریبا شبیه جنگنده‌های امروزی هستند. اما مگر هزاران سال پیش امکان پرواز با هواپیما وجود داشته است. این یکی از هزاران سوال درباره ماهیت مرموز این اشیاست که همچنان بی پاسخ مانده است.

۲- رایانه‌های یونان باستان

یکی دیگر از یادگاران دوران باستان از  دل یک کشتی غرق شده در عمق ۴۵ متری زمین کشف شد. برخی آن را اولین رایانه‌ای می‌دانند که بشر ظاهرا برای درک یا محاسبه موقعیت‌های نجومی طراحی کرده است. طراحی و مکانیک این رایانه یونان باستان با توجه به عصری که از آن می‌آید از کیفیت بالایی برخوردار است: یک جعبه با شماره گیری در قسمت خارجی آن و یک مجموعه چرخ دنده فوق العاده پیچیده در داخل آن.

۹ کشف مرموزی که بشر از حل معمای آن ناتوان است

به گفته پروفسور مایکل ادموندز از دانشگاه کاردیف این کشف موجب می‌شود دانشمندان عصر حاضر در دیدگاه خود در مورد مهندسی یونان باستان تجدید نظر کنند. بزرگترین سوالی که از کشف این ساعت نجومی فوق العاده مطرح می‌شود این است که چگونه یونانیان موفق به ساخت این مکانیسم پیچیده شدند، در حالیکه هیچ گونه دسترسی به فناوری نداشتند.

۳- راکتور هسته‌ای باستان با قدمت ۲ میلیارد ساله

یکی از اسرارآمیزترین کشفیات عصر حاضر یافت راکتوری هسته‌ای متعلق به دوران باستان در جمهوری گابن است. ماجرای این کشف به سال ۱۹۷۲ و واردات سنگ معدن اورانیوم یک کارخانه فرانسوی از گابن برمی گردد. شواهد نشان می‌داد در این مکان پیشتر استخراج اورانیوم صورت گرفته است. کشف یک راکتور هسته‌ای با عمر دست کم ۱.۸ تا ۲ میلیارد سال شگفتی جویندگان اورانیوم را صد چندان کرد.

۴- گوبکلی تپه در شانلی اورفه ترکیه

در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی در بخش جنوب شرقی ترکیه تپه‌هایی کشف شد که ظاهرا تاریخ چند هزار ساله دارند. شکل و شمایل این تپه‌ها نشان می‌دهد که اولین زیستگاه انبوه بشر باید همین مکان باشد. باستان شناسان قدمت آن‌ها را تا ۹ هزار و ۵۰۰ سال پیش از میلاد تخمین می‌زنند.

۹ کشف مرموزی که بشر از حل معمای آن ناتوان است

گفته می‌شود این تپه‌ها کهن‌ترین عبادتگاه بشر بوده و کشف چنین بنایی با معماری منحصربفرد خود با توجه به قدمت آن جای بسی شگفتی دارد.

۵- سنگ‌های دروپا

سنگ‌های دروپا توسط تیمی از باستان شناسان در چین کشف شد. صد‌ها دیسک سنگی در داخل غاری در زیر لایه‌های غلیظ غبار خوابیده بودند. این دیسک‌های سنگی به ضبط‌های گرامافون شباهت دارند و قطر آن‌ها ۹ اینچ با شیارهای مارپیچی در مرکز آن است. به گفته کارشناسان این دیسک‌ها بیش از ۱۰ هزار سال قدمت دارند.

علاوه بر این، وقتی متن این دیسک‌ها رمزگشایی شد، محققان متوجه شدند که بر روی آن‌ها روایت‌هایی از سقوط سفینه‌های فضایی به کوه‌ها بیان شده است. سفینه‌هایی که توسط گروهی از افراد که Dropa نامیده می‌شدند، هدایت می‌شدند.

با این حال تحقیقات درباره این سنگ‌های مرموز به دلایل عنوان نشده متوقف شد.

۶- سنگ‌های ایکا

سنگ‌های ایکا به مجموعه سنگ‌های جالب و با طراحی چشم نواز گفته می‌شود که از دهه ۱۹۳۰ کشف شد. دکتر خاویر کاربرا پس از دریافت یکی از این سنگ‌ها به عنوان هدیه، به تحقیق در این باره علاقمند شد.

۹ کشف مرموزی که بشر از حل معمای آن ناتوان است

از نتایج تحقیقات وی مشخص شد عمر این سنگ‌ها دست کم بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ سال است. در برخی از سنگ‌ها تصاویری شبیه پیوند مغز و حتی جراحی قلب باز دیده می‌شود. معمای این سنگ‌های جالب و در عین حال حیرت آور هنوز کشف نشده است.

۷- سر‌های سنگی گواتمالا

در اواسط دهه ۱۹۳۰ میلادی گاوشگران در جنگل‌های گواتمالا سنگی‌هایی کشف کردند که ویژگی تصاویر حک شده بر روی آن هیچ شباهتی به مایا یا تمدن‌های پیشتر شناخته شده، نداشت.

این مجسمه‌ها دارای جمجمه کشیده و منحصربفرد بود که تا پیش از این هرگز کشف نشده بود. به گفته محققان، این مجسمه‌ها تصویری از تمدن بیگانگان باستان است که بسیار پیشرفته‌تر از مردمی بوده که در حال حاضر، در آن نقطه زندگی می‌کنند.

۸- کره‌های سنگی کاستاریکا

کره‌های بزرگ و عظیم الجثه‌ سنگی در کارستاریکا کشف شد که قدمت آن‌ها به بیش از ۶۰۰ سال بعد از میلاد  باز می‌گردد.

۹ کشف مرموزی که بشر از حل معمای آن ناتوان است

به باور باستان شناسان، آن‌ها در دوره تمدن قبل از کلمبیا ساخته شده اند. مردم متعلق به آن تمدن از سنگ‌های کوچک برای تراشیدن این سنگ‌ها به صورت دایره‌های کامل استفاده می‌کردند. با این حال برخی گمان می‌کنند که این کره‌ها برای اهداف نجوم استفاده شده است. برخی دیگر نیز معتقدند از این سنگ‌ها برای نشان دادن مسیر‌هایی به مکان‌های مهم استفاده شده است. با این حال، همه این‌ها تنها در حد حدس و گمان است و قطعیتی درباره ماهیت این سنگ‌ها وجود ندارد.

۹- مصنوعات مایان دولت مکزیک

دولت مکزیک در سال ۲۰۱۲ از برخی اشیاء باستانی پرده برداری کرد که گفته می‌شد به مدت ۸۰ سال به عنوان یک راز دولتی حفظ شده است.

گفته می‌شود این اشیاء در هرم کشف نشده‌ای که در زیر هرم کالاکمول قرار دارد، بدست آمده اند. کالاکمول یکی از شهر‌های دوران باستان در منطقه آمریکای مرکزی است. تصاویری از بیگانگان دیگر سیارات و نیز بشقاب پرنده‌ها از ویژگی‌های این کشف مرموز است.

معمای این سنگ‌ها نیز همانند موارد پیشتر گفته، همچنان سر به مهر است.

۰۸:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
راز کلید روحانی که به جای باز کردن در در های باز رو هم قفل کرد بدجوری هم گیر کرده
۱۲:۲۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
حالم بهم میخوره از این حرف ها دیگه
بعضی ها هر جایی که میرن حرف اول و آخرشون سیاست
ما ها فقط 4 تا شهروندیم
نه مسئولیم نه..
۰۱:۱۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
چشمی که توی شهر سوخته پیدا شذه
۲۳:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
یه معمای حل نشده هم من دارم؛ تدبیر و امید دولت در کجای آن است!؟!؟!
۲۳:۳۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بیشتر شبیه به افسانه و داستان بودن تا واقعیت . صحت و صغم این خبر معلوم نیست چقدره
مهدی
۱۹:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
سلام
منارجنبان و حمامی که با یک شمع چندصدسال روشن بود، نیست؟!
این ها را شیخ بهایی ،دانشمند مسلمان، ساخت.
۰۰:۳۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
ایران اسلامی عجایب و زیبایی های بسیار زیادی داره که شمادفقط به یک آثار یک استان اشاره کرده اید و این نشان از نگاه احمقانه صنفی است
۱۹:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ایران سرزمین معما ها است از پر کاه تا شمش طلا در سال 2400 دنیا از حل معما ها ایران ناتوان خواهد بود
میکائیل
۱۹:۲۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
راز اختلاس ...
۱۹:۰۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
در مورد هواپیمای باستاناحتمالا ماهی پرنده بوده که اطراف اقیانوس آرام هم می تونسته باشه...
اهوازی
۱۸:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
پارسال این موقع یه خامه رو خریدم شش هزار تومان الان خواستم بخرم گفت چهارده هزار تومان
این برای من یک معمای مرموز بود . واقعا دانشمندان باید در این مورد کاوش های عظیمی انجام دهند .
چه اتفاقی افتاد که ظرف یکسال یک مورد از سبد غذایی مردم دو برابر و نیم شده است ؟؟
چه تدبیری اندیشیده شد در دولت سراپا تدبیر و امید ؟؟؟

البته فکر کنم داخل خامه ریزه های طلا به کار بردن !!!
که از این بابت سپاسگزارم