شهرداری شیراز با کاشت ٣۵٠ هزار گل و گیاه به استقبال نوروز رفت

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: امسال علاوه بر فرش و المان گل برای زیباسازی مسیر‌ها و میادین در ایام نوروز، حدود ٣٠٠ تا ٣۵٠ هزار گلدان شب‌بو، میمون و اطلسی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز امروز در نشست خبری گفت: ١٠ فرش گل، هزار گلدان بزرگ برای نصب در پل‌ها و مسیر‌های تاریخی مذهبی و ۱۲۰ المان گل برای ایام نوروز ۱۴۰۰ در سطح این کلانشهر طراحی شده است.

محمدرضا زندیه گفت: علاوه بر فرش و المان گل، امسال برای زیباسازی مسیر‌ها و میادین و بلوار‌های مناطق یک، سه و هشت شیراز در ایام نوروز، حدود ٣٠٠ تا ٣٥٠ هزار گلدان شب‌بو، میمون و اطلسی پیش‌بینی شده است.

او همچنین گفت: با هماهنگی مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز، خرید گل و گیاه از آبانماه امسال با تخصیص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده و تاکنون حدود ٤٠٠ هزار اصله درخت، درختچه و گیاهان پوششی در سطح شهر کاشته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه تمام محور‌های اصلی این کلانشهر مانند دروازه قرآن و بلوار دکتر حسابی و میادین مهم بهسازی و بازسازی شده است، گفت: تلاش کرده‌ایم در بهسازی و بازسازی این نقاط از درختان و درختچه‌هایی که مردم دوست دارند مانند؛ سرو، چنار و نارنج استفاده کنیم.

زندیه با بیان اینکه امسال حدود ٣٠ هزار درخت نارنج در نقاط مختلف شیراز کاشته شده است، گفت: این اقدام تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

او گفت: در قالب طرح زاگرس سبز، با مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد، حدود یک میلیون بذر بومی مانند بادام کوهی و جاشیر شناسایی و در ارتفاعات کاشته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، اجرای طرح مدارس سبز با همکاری آموزش و پرورش فارس و طرح شناسایی درختان کهنه شهر شیراز را از دیگر اقدامات شاخص این سازمان اعلام و با اشاره به برنامه‌های هفته درختکاری، اضافه کرد: محل درختکاری امسال در پارک ٤ هکتاری جنب بیمارستان بعثت انتخاب شده است.

او همچنین به اجرای طرح سبزینه و استقبال شهروندان اشاره کرد و گفت: اهدای نهاد رایگان به شهروندان در این طرح پیش‌بینی و برای انجام آن یک سامانه طراحی شده که تاکنون ٣٨ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و اهدای نهال به متقاضیان هم از ١٥ اسفندماه جاری آغاز می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اضافه کرد: برای اجرای این طرح درخت‌هایی، چون نارنج، سرو نقره‌ای، سرو ناز و زیتون تلخ پیش‌بینی شده است.

زندیه به برگزاری جشنواره سبزه‌های نوروزی هم اشاره و اضافه کرد: در این جشنواره بنا داریم که مردم را تشویق کنیم تا به جای کاشت گندم، بذر نارنج را بکارند و پس از بزرگ شدن آن را به شهرداری تحویل و به جای آن گل بگیرند.

او با بیان اینکه نورپردازی پل‌های بزرگ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد، گفت: تاکنون پل‌ها و برخی معابر و اماکن اصلی شهر با استفاده از نظرات مشاوران متخصص انجام شده و علیرغم افزایش قیمت مصالح الکتریکی، این کار ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار