شورای شهر اراک درآخرین روزها همچنان درگیر نام‌ها

شورای شهر اراک آخرین رمق‌های باقی مانده را خرج تغییرنام خیابان‌ها می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،در این روز‌ها که مردم اراک با مشکلات اقتصادی و آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند و کار‌های عمرانی، اِلِمانی بر زمین مانده گویی پنجمین شورا‌های شهر اراک در این واپسین روز‌های عمرش در حال و هوایی دیگر سیر می‌کند و آخرین رمق‌های باقی مانده و وقت گرانبهایی که متعلق به مردم است را صرف تغییر نام خیابان‌ها می‌کند.

تغییر نام دو خیابان اراک به شجریان و میرزاخانی

اعضای شورای اسلامی شهر اراک اخیرا تغییر نام خیابان میثم به نام محمدرضا شجریان، خیابان ارشاد به حاج باشی و کوچه حق خیابان شهید شیرودی (خرم) به کوچه مریم میرزاخانی را به رای گذاشته و به این تغییر رای دادند.

در کمیته کارشناسی شورای نامگذاری که یک ماه پیش در سازمان سیما، منظر شهرداری اراک برگزار شد، این نام‌ها برگزیده و به شورا جهت تصویب نهایی پیشنهاد شد که به تصویب رسید.

این در حالی است که شورای شهر اراک آبانماه امسال و در هفته وحدت قصد داشت نام خیابان سید جمال الدین اسد آبادی که منادی وحدت مسلمانان بوده است را به نام محمدرضا شجریان تغییر دهد که با التهابی که به وجود آمد و مخالفت‌های گسترده این تغییر را روی خیابان میثم اعمال کرد.

این کار هیجانی شورای شهر اراک موجب التهاباتی اجتماعی در شهر شد و بیانیه ۴۴ گروه مردمی را در واکنش به تغییر نام خیابان‌ها در پی داشت.

اما گویی شورای شهر اراک در این روز‌های پایانی و با این تغییر نام‌ها به جای حل مشکلات شهر و مرحم گذاشتن برآلام اقتصادی مردم دنبال ارسال سیگنال‌های حزبی جناحی است.

به هر حال این بار اول نیست که اعضای شورای شهر اراک کارنامه خود را با تغییر نام خیابان‌ها پر می‌کنند و این شورا که در شرایط آلودگی چندین روزه و متوالی کلانشهر اراک می‌توانست همت خود را به کار بندد و در راستای کاهش ترافیک شهر خیابانی جدید احداث کند و بر این خیابان نام مورد نظر خود را بگذارد تا هم افتخاری برای اعضای شورا باشد و هم گرهی از مشکل شهر و مردم بازکند.

نکته دیگر اینکه تجربه نشان داده که تغییر نام خیابان‌ها نه تنها دردی از شهر دوا نمی‌کند بلکه آب در هاون کوبیدن است چرا که نام جدید خیابان در ذهن مردم نمی‌ماند و شهروندان نام خیابانی که سالیان دراز است به ذهن سپرده اند را در گویش به نام جدید تغییر نمی‌دهند؛ و از طرفی وقتی نام خیابانی تغییر می‌کند مردم شهر در آدرس دهی و پیدا کردن آدرس دچار دوگانگی و سردر گمی می‌شوند و تغییر نام خیابان‌ها باری از دوش شهر و مردم برنمی دارد که هیچ باری هم بر دوش شهر و مردم شهر می‌شود.

دغدغه‌های نابجای تغییر نام‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که مردم از مسئولان انتظار دارند دغدغه آن‌ها دغدغه مردم باشد و به جای نام‌ها روی نان و مشکلات مردم متمرکز شوند.

با وجود اینکه انتظار می‌رود شورای اسلامی شهر اراک در این روز‌های پایانی بکوشند کار‌ها را به سرانجام برسانند و این شورا را با کارنامه‌ای درخشان به پایان ببرند و تحویل شورای بعدی دهند.

شورای شهر اراک می تواند به جای تغییر مدام نام خیابانها و سرگردان کردن مردم در آدرس ها با احداث خیابان جدید نام جدید دلخواهش  را بر حاصل دسترنج خود بگذارد .

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
توی همین خیابون محسنی اگه طرح عقب نشینی خونه ها رو درست اجرا میکردن این همه مصیبت به سر مردم نمیامد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
الان نگاه کنید احتمالا متوجه میشید شورای شهرهایی ک با لیست امید بالا اومدن اکثرشون با همون امیدشون دارن اسم فامیل بازی می کنن . این همه پول میگیرن اسم فامیل بازی می کنن بعد نصف عرض خیابان محسنی که یکی از خیابون های اصلی شهره با اون وضع افتضاح ترافیکش و اون حجم از ماشینی که رد میشه به پیاده رو تبدیل میشه . مسخره تر از این طرح تو عمرم ندیدم