پس از پیگیری های باشگاه خبرنگاران جوان صورت گرفت؛

خبر خوش برای سهامداران خُرد بورسی؛ زمان تشکیل کانون سهامداران حقیقی مشخص شد

بررسی‌های میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان و همچنین پرس و جوها، خبر خوشی را برای سهامداران ناراضی بازار بورس به ارمغان آورده است.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماهی است که از جریان نارضایتی سهامداران متضرر می‌گذرد، در این بین نیز روز‌هایی بوده که مسئولانی مانند وزیر اقتصاد، اعضای هیئت مدیره شرکت بورس تهران، رئیس سازمان بورس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای دلگرم کردن مردم شروع به وعده دادن کردند، صحبت‌هایی که نه تنها عملی نشد بلکه بازار را به هم ریخت.

از جانب دیگر می‌توان به اظهار نظر‌های جالب عضو هیئت مدیره بورس تهران در تاریخ ۲۲ شهریور ۹۹ اشاره کرد که که  بر نارضایتی سهامداران بیش از پیش دامن زد.سدیدی هیئت مدیره بورس تهران گفته بود با توجه به انتشار اوراق تبعی و خرید سهام خزانه از سوی شرکتها، سهام داران خرد نگران ریزش بازار در ماه‌های آینده نباشند.

وزیر اقتصادی که اکنون بدین نتیجه رسیده است که فقط رئیس سازمان بورس باید در رابطه با بازار سرمایه اظهار نظر کند در تاریخ ۲۱ آبان ۹۹ اظهار بود که نوسان در ذات بازار سرمایه بوده و این بازار مبتنی بر رفتار سهامداران و عرضه کنندگان سهام است.

جمع شدن تجمعات سهامداران به شرط تشکیل کانون سهامداران حقیقی/ چه کسی سرانجام پاسخ گوی زیان سهامداران است؟
اما متاسفانه شاخص بازار سرمایه نه تنها به این صحبت‌ها توجه نکرد بلکه رویه نزولی خودش را در پی گرفت و روز به روز به اظهار نظر‌های  سیاسیون، از جمله واعظی رئیس دفتر روحانی که در رابطه با شاخص بورس کرده بود، پوزخند می زد!

ریزش‌های بازار تا جایی ادامه داشت که رئیس  تازه وارد به بورس که تنها 6 ماه بر مستند ریاست نشسته بود را وادار به استعفا کرد؛ به گونه‌ای که حسن قالیباف اصل در تاریخ ۳۰ دی ۹۹ نامه استعفای خود را به وزیر اقتصاد تحویل داد.

تعداد حداکثری از کارشناسان بازار سرمایه معتقد بودند که این استعفا نه تنها تحولی در بازار سرمایه ایجاد نمی‌کند بلکه خانه از پایبست ویران است!


بیشتر بخوانید


جمع شدن تجمعات سهامداران به شرط تشکیل کانون سهامداران حقیقی/ چه کسی سرانجام پاسخ گوی زیان سهامداران است؟

تجمع مسالمت آمیز سهامداران خَرد در مقابل سازمان بورس

سهامداران خُرد همچنان بی سر پرست!

این مجموع اتفاقات به همین جا ختم نمی‌شود و امروز مورخ ۹ اسفند ۹۹ سهامداران زیان دیده، برای احقاق حقشان باز هم در مقابل سازمان بورس تجمع کرده بودند و اعتراضات خود را بیان می‌کردند ما برای بررسی این ماجرا به میان سهامدارن رفتیم تا علاوه بر شنیدن درد و دل این سهامداران متضرر، راه ارتباطی میان آن ها و مسئولان بورسی باشیم.

بعضی از این سهامداران از فروردین ماه  با نیمی از سرمایه‌های خود وارد این بازار تخصصی شده اند، عده‌ای از آن‌ها می‌گفتند که ما چندین سال است در این بازار بوده ایم و تا کنون چنین اُفتی را ندیده ایم، تعداد دیگری از آن‌ها می‌گفتند که ما نیازمند یک کانون برای بیان کردن اعتراضاتمان هستیم.

یکی از سهامداران در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با میزان ضرری که دیده است، گفت: من یک و نیم میلیارد تومان سرمایه ام را بنا به صحبت‌های مسئولان که غیر مستقیم وارد بازار سرمایه شوید در بازه تیر ماه در یک سبد گردان گذاشتم، که متاسفانه نیمی از  آن را از دست داده ام، اکنون هم وقتی اعتراض می‌کنیم مسئولان فقط وعده رسیدگی می‌دهند و به پای عمل که می‌رسد همه آن‌ها میدان را خالی می‌کنند.

وقتی به آن‌ها گفتم که رئیس سازمان بورس و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس وعده تحقق این کانون را داده است، گفتند هراس داریم که اینبار هم مانند سایر تصمیماتشان نتوانند از پس آن بربیایند، همچنین آن‌ها در خواست داشتند که این کانون باید جزو یکی از قوانین بازار سرمایه به حساب بیاید. غافل از آنکه این طرح راهش را کج کرده و به جای درب کمیسیون اقتصادی مجلس، درب کمیسیون اجتماعی را زده است.

محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با جزئیات کانون سهامداران حقیقی، اظهار کرد: بحث کانون سهامداران حقیقی حدود سه ماهی است که در مجلس اعلام وصول شده است. قرار بود برای بررسی بیشتر این طرح را به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع دهند، اما حدود سه ماهی که به اشتباه به کمیسیون اجتماعی فرستاده شده است.

او افزود: حدود دو هفته قبل طی رایزنی‌هایی که صورت گرفت قرار بر این شد که این طرح به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شود، اما به نظر نمی‌آید با توجه به مسائلی که در بحث بودجه مطرح شده این طرح تا پایان امسال محقق شود.

 به همین خاطر برای پیگیری روند زمانی تاسیس کانون سهامداران حقیقی  (خُرد) سراغ سازمان بورس رفتیم.

تاسیس کانون سهامداران حقیقی تا یک هفته دیگر!

یک منبع آگاه در سازمان بورس در گفت وگو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان،  در رابطه با زمان تاسیس کانون سهامداران حقیقی، گفت: این کانون تا یک هفته دیگر روندش در شورای عالی بورس بررسی می‌شود، امید داریم که هرچه سریع‌تر سهامداران خُرد یک کانون برای اظهار نظر‌های خود داشته باشند، تا دیگر شاهد تجمعات میدانی آن‌ها نباشیم.

در پایان گفتنی است، بورس تا به حال رنگ وعده های زیادی را به خودش دیده است، نارضایتی افرادی که بدون اطلاع وارد بازار بورس شده اند هم در این میان موضوع مهمی است که صاحبان بازار سرمایه، باید جنبه مدیریتی آن را بیش از پیش جدی بگیرند. اگر در گذشته کم تر از یک میلیون نفر سهامدار این بازار بودند  مسئولیت صاحبان بازار نیز به نسبت  کمتر از حال بود اما حالا بیش از 57 میلیون کد بورسی نیازمند دقت و تخصص بالای مدیران است. 

گزارش از یاسمن خانکش زاده

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
دو هفته پشت سرهم بورس قرمزه

در یه حالت این اتفاق میوفته که داخل کشور جنگ باشه و پالایشگاه هارا ترکونده باشن!!!




فقط می‌خوام بدونم اگه مشابه این اتفاق توی آمریکا و انگلیس اتفاق میوفتاد چی می‌گفتید .....
Iran (Islamic Republic of)
یه بدبخت
۱۶:۰۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
دروغ
دروغ
دروغ
و بازهم دروغ
و دروغی بدتر از دروغ
بس کنید دیگه خبر خوش برای سهامدارن چیزی جز ضرر نداشت
هرچی پس انداز داشتیم برداشتید خوردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
خب خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
چه فایده داره واقعا
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۲۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
بورس رو به گندابی تبدیل کردن که هرچی همش میزنن بوی تعفنش بیشتر میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
دروغ بسه
Iran (Islamic Republic of)
یک جانباز
۰۸:۲۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
اگر در گذشته کم تر از یک میلیون نفر سهامدار این بازار بودند مسئولیت صاحبان بازار نیز به نسبت کمتر از حال بود اما حالا بیش از 57 میلیون کد بورسی نیازمند دقت و تخصص بالای مدیران است. در جواب این مسئولین بی مسئولیت با گفت آن یک میلیون نفر طی بیش از 50سال با مطالعه و تجربه و با گذراندن دوره های تخصصی کد بورسی گرفته بودند ولی 56میلیون باقی با تشویق مسئولین، بدون سواد بورسی و تجربه یک شبه وارد بورس شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
ادب هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۰۷:۱۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
چ خبر خوشی دیوونه کردید مردم رو آخه پول مردم خوردن داره تو این گرونی خدا لعنتتو ن کنه
Iran (Islamic Republic of)
نوریزاد
۰۶:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
بورس ایران نابود شده وقابل اصلاح نیست .درکشوری که ازراس تا کف مدیران ومسولانش تا مغزاستخوان فاسدند ، راهی برای نجات بورس نیست. یعنی نمایندگان مجلس نمیدانند که یک طرحرا به کدام کمیسیون باید فرستاد؟!
فریب یک ملت برای نجات یک دولت را درسال 1399 تاریخ ثبت خواهد کرد!.
Iran (Islamic Republic of)
Hosseini
۰۲:۲۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
دولت عرضه نگه داری سرمایه واخلی رو نداره و دم از جذب سرمایه خارجی میزنه.
دولت کاری بفکر مشکلات اقتصادی ملت نکرد هیچ با دعوت به بورس جیب ملتم خالی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
دزدی مدرن دولت .بترسید از شیخی که آلوده سیاست شده . اینجور افراد خدا را هم بنده نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
آقای رئیسی عزیز شمارو به جدتان قسم میدیم آقای روحانی و وزیرانشو در پایان مسئولیتشان محاکمه کنید که چرا بطور مثال در طول این ۸سال ، وزیر مسکن دولت حتی حتی یک خانه یا یک زمین برای خانه دار شدن ملت نساختند و یا ترک فعل کردند ؟!!! وزیران دیگر را هم به همین ترتیب.چرا تمام مدیران درجه یک کشور همگی از اقوام و آشنایان و اطرافیان آقای روحانی و وزراش هستند درحالیکه هیچگونه تخصصی در اون سمت ندارند و ۹۰درصدشان معلوم نیست با بودجه های این ادارات و سازمانها چه کردند !! این خواسته و شکایت ۸۰ میلیون جمعیت ایرانه. آقای رییسی عزیز ، شما تنها امید این ملت هستین برای انقلاب و نظام. مردم سومدیریت و ظلم وخیانتهای دولتمردان را از چشم نظام و انقلاب میدانند درحالیکه اشتباست و خواستارمحاکمه تمام مفسدان اقتصادی دولتی و غیردولتی بخصوص کسانیکه برای منافع دشمنان قسم خورده ایران تا توانستند با مطرح کردن برجام خیانتهای بزرگ به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران کردند .در نظام اسلامی آیانباید فرق باشد بین کسی که قرص نانی را برای پرکردن شکم بچه اش دزدیده و محکوم به شش ماه حبس شده با آن مدیر یا وزیری که حق ۸۰میلیون ایرانی را به نوعی غصب کرده با اختلاس و خیانت و سومدیریت و جاسوسی و ترک فعل؟؟؟؟!! شمارا به فاطمه زهرا این محاکمه و خواسته ملت را انجام بدین و نگذارید قبل از محاکمه شدنشان از مملکت متواری شوند .من مطمئن هستم نیمی از وزرا و مسئولین دولتی که خیانت کرده اند بدنبال راهی برای متواری شدن از کشور هستند و سعی میکنند تا بعد از مسئولیتشان از دام حاکمه فرار کنند ..یاالله خداوند شمارا برای مردم ستم دیده که بعد از خدا و رهبر عزیزمان تنها امید هستین ، در پناه خودش حفظ بفرماید ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
از این دولت نامردتر فقط خودش هست.
مجلس هم یا ول معطله و یا فکر دیگه ای در سر داره برای این اوضاع بورس.
فقط وقتی مردم معترض می شن و اعتراض می کنند حضرات نمایندگان مجلس هم لطف می کنند و اظهار نظر می بفرمایند.
اوضاع متأسفانه اوضاع دولت و مجلس در مورد بورس اینجوری هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
تاسف خودم بچه انقلابیم ولی ما رو تا سرحد جنون رسوندین با این بورس دشت ما گرگ نداشت نصف گوسفندا رو سگ گله خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
خبر خوش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
دوباره موقع انتخابات شد مخوان مردم رو از کف خیابون جمع کنند سرگرم کانون کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
تا دولت بعدی همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
حسن آقا اینم وضع پورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
چ خبری مردمو بدبخت کردین رفت
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۰۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بازهم وعده و وعید . کانون سهام داران ؟! چه فایده ای ؟ حتما رئیس کانون از خودشون میزارن و ...
یاد سریال هیولا ساخته مهران مدیری افتادم ! نماینده معلمان رو چجوری از راه بدرش کردن و ...
اگه ندیدین حتما برین ببینین
Iran (Islamic Republic of)
sina
۲۱:۰۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اگه منبع خبر دولته یعنی اینکه یه ریزش دیگه داره میاد
Iran (Islamic Republic of)
امیر عباس
۲۱:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
علاوه بر تامین بودجه توسط دولت از جیب مردم (احتمالا بودجه انتخاباتی )
خیلی مشخص و واضحه که این سلب اعتماد و ضربه اساسی به سرمایه گذار در بخش صنعت و تولید کار دشمنان و نفوذی های داخلیه ، جوری ضربه زدن که تا 10 سال دیگه فکر نکنم مردم حاضر به سرمایه گذاری در بورس بشن ، نفوذی ها دوست دارن بازهم بتونن با هدایت سرمایه های مردم به سمت دلار و طلا و ...گزینه ای برای بهم ریختن اقتصاد و امنیت روانی کشور داشته باشن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
خدا نگذره ازتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
خبر خوش؟؟
پشیزی‌ارزش‌نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
خنده داره، اینم میشه مثل سازمان حمایت از مصرف کنندگان، که هیچ کاری نمیتونه بکنه، فقط خوش به حال چند نفر میشه که با مافیای بازار سرمایه تبانی کنند، تنها را اینه پول مردم را به بورس تزریق کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بورس سود ه ایش در اول ناعادلانه و طمع برانگیز بود که کار خود دولت بود الان هم زیانش ناعادلانست که اونهم مقصر دولته .دولت مطمن باش نمیتونه سرمایه شمارو که نصف یا نابود شده برگردونه از کجا میخواد پرداخت کنه وقتی تو این کشور تولیدی صورت نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
دولت مقصر اصلی این نابسامانی هست
ولی مجلس و قوه قضاییه انقلابی هم متاسفانه تاکنون نتونستند برا این ملت بدبخت متضرر از بورس و این گرونی های افسار گسیخته کاری بکنند.
پس بدونید که همه این قول و قرارها و بگیر و ببندهای قبل از انتخابات فقط واسه کشوندن مردم پای صندوق های رای هستش وگرنه دولت و مجلس و همه مسؤلین کشور بعد از اینکه.... از پل گذشت دیگه مردم را نمی شناسند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی خضیراوی
۱۹:۳۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
این خانه ها بدرد چی می خورن ههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
سرمایه مردم رفت و مهمتر از اون اعتماد مردم از بازار و دولتمردان رفت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
یعنی چی خدایش بعد از دو هفته بازار منفی هست نباید این نامردا یک روز بازار مثبت کنن معلوم هست چرا همه فرار کردن رفتن ارز دیجیتال برای خدا که هیچ کاری نمیکنید برای بقای بورس کاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
مالباخته بورس
۱۸:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
الهی خانه ظالم بسوزد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
الهی آمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
قبری که سرش گریه میکنی ؛مرده ای توش نیست این حرفا این خبرها هیچ سودی به بورس نمی رسونه بووورس مرد تمام
سرمایه ای که قرار بود صرف تولید بشه با کم خردی و بی کفایتی حالا یا رفت تو جیب دولت یا یسری آقا زاده اینم مث باقی مسائل کشور نیست که با وعده وعید درست بشه حتی اگه واقعا حمایت بشه با اعتمادی که از مردم صلب کردن می خوان چی کار کنن
عملا نشون دادین توی این کشور فقط باید دلالی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
خبري پيگيري كن تا بورس درست بشه
آبروي مسؤل و عوامل پشت صحنه كه بورس را بهم ريختند بايد ريخته شود و محاكمه گردند
و پولي كه از مردم به شگرد هاي مختلف گرفتند برگشت داده شود.
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ایم کانون قراره مشکل مسئولین رو حل کنه نه سهامدارن خرد را
فقط میخوان سهامدارا توی خیاباون نیان و یه مدت مردم رو با کانون سرگرم کنن و اونا رو پاس بدن به کانون
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۷:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
من کارشناس بورس نیستم.اما تو بازار بودم.و اینکه شاخص از ۲۰۰۰۰۰۰میرسد به ۱۱۰۰۰۰۰یعنی چی و این اتفاق فقط عرض ۲ تا ۳ماه افتاد...خروج سنگین سرمایه از بورس..وبعد دولت اعلام میکنه که من بودجه سال بعد رو تامین کردم...بردار خواهر گرامی این سرمایه را دولت گذاشت وبا سود برداشت..پس منتظر برگشت نباشید..الاق تو این دولت..الان هم سبدگردانها به زور روی ۱۰۰۰۰۰۰نگه داشتن..بازار فقط با پول حل میشه بس..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
باز بودجه کم آوردن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
هر کاری کنن باز منفی میشه
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
هدف همینه
آخرین اخبار