معاون اجرایی پلیس راهور:

نرم‌افزارهای پرداخت جریمه غیرقانونی هستند

رمضانی گفت:قبض‌های جرایم رانندگی را فقط از سایت راهور ۱۲۰ پرداخت کنید، سایر نرم افزارها پرداخت مانند قبضینو، آی‌تو غیرقانونی هستند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ حسین رمضانی معاون اجرایی پلیس راهور  با اشاره به تخلف برخی از اپلیکیشن‌ها در نگهداشت جرائم رانندگی پرداخت شده در حسابشان و تعطل چند روزه برای واریز این جرائم به خزانه دولت، در این رابطه اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف پلیس راهور در حوزه ارائه خدمات به مردم، ارائه خدمات آسان، سریع و مطمئن به آن‌ها است؛ این نوع خدمات را بر روی درگاه اینترنتی پلیس راهور به آدرس www.rahvar۱۲۰.ir ساماندهی کردیم و هموطنان می‌توانند خدماتی از جمله استعلام نمره منفی گواهینامه، استعلام و پرداخت الکترونیکی تخلفات را در این درگاه انجام دهند.

معاون اجرایی پلیس راهور افزود: ما با دو مشکل مواجه هستیم که البته بخش عمده‌ای از آن‌ها حل شده است، مشکل نخست مربوط به APK‌ها یا واسط‌هایی بود که بین مردم و درگاه پلیس راهور ایجاد شده؛ این APK‌ها یا درگاه‌های واسط مانند "قبضینو"، "همراه مکانیک" یا "ایتور" کاملاً غیرقانونی هستند و دارای مجوز از پلیس راهور برای ارائه خدمات به مردم نیستند.

وی تصریح کرد: این APK‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف تبلیغات خود را برای ارائه خدمات راهور انجام می‌دهند و متأسفانه برخی از هموطنان به جای دریافت خدمات به صورت مستقیم از سایت پلیس راهور، به این APK‌ها یا درگاه‌های واسط ایجاد شده اعتماد کرده و دچار مشکل می‌شوند.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه جرائم رانندگی به حساب راهور واریز نمی‌شود به مستقیماٌ به حساب خزانه کشور واریز می‌شود، گفت: جرائم رانندگی بعد از تأیید تسویه، در سیستم اجرائیات پلیس راهور حذف می‌شود.

رمضانی ادامه داد: بعضاً بانک‌هایی که مجوز پرداخت در سایت پلیس راهور هستند، به دلیل اینکه مطمئن شوند تراکنش صددرصد انجام شده، جرائم واریز شده را در حساب‌های خود حتی تا چند روز نگه می‌داشتند که به بسیاری از این بانک‌ها تذکر دادیم و اکنون بسیاری از آن‌ها پرداخت‌های خود را به زیر پنج دقیقه رسانده‌اند و تقریباً در این حوزه مشکلی نداریم.

معاون اجرایی پلیس راهور متذکر شد: PSP، AP یا مسیر‌های پرداخت مختلفی در کشور وجود دارد که آن‌ها برای ارائه خدمات سازمان‌ها باید از ارائه‌دهنده خدمت مجوز‌های قانونی دریافت کنند، در مسئله تخلفات رانندگی، پرداخت‌ها باید مستقیماً به حساب خزانه کشور واریز شود، چون جزو درآمد‌های عمومی است و بابت رفاه مردم در جاده‌ها و شهر‌ها هزینه می‌شود و ما در این پرداخت‌ها با حساسیت بالا برخورد می‌کنیم و به هیچ AP، درگاه واسط یا APK در هیچ جای کشور اجازه ندادیم به صورت قانونی خدمات را به مردم ارائه دهد و تنها درگاه قانونی، درگاه rahvar۱۲۰.ir است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه مردم با هر حساب بانکی می‌توانند از طریق درگاه راهور ۱۲۰، اقدامات خود را انجام دهند، گفت: اخیراً شرح کامل هر تخلف را در سایت تشریح می‌کنیم، هموطنان در این سایت می‌توانند همه یا بخشی از تخلفات را پرداخت کنند و این به انتخاب خودشان بستگی دارد، ان‌شاءالله به زودی مسیر اعتراضات اینترنتی جرائم رانندگی نیز راه اندازی خواهد شد تا هموطنان بتوانند به صورت مستقیم اعتراضات خود را ثبت کنند و دیگر نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
چن‌شبه‌پیام‌میاد‌شما‌در‌گردنه‌سیبک‌که‌نمیدونم‌کجاست‌نیمه‌شب‌سرعتت‌بالا‌بوده‌درحالی‌که‌خاب‌بودم‌توخونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
با سلام.این سامانه که شما فرمودید هم درست نشان نمی دهد.برای بنده که موجب ضرر و زیان شد این سامانتون.بنده مهر ماه از آستارا برمی گشتم بنده رو نگه داشتن و گفتن به علت سبقت غیر مجاز جریمه می کنم.ازش پرسیدم چند نوشتید گفت برو پیامکش برات میاد.بنده به حرف ایشان چند روز منتظر پیامک بودم ولی پیامکی نیامد.گفتم حتما به من آنطوری گفته و بعداً از نوشتن جریمه منصرف شده.بعد از آن هر مدت یکبار میرفتم راهور 120نگاه میکردم که ببینم چند نوشته تا جریمه ام دوبل نشود ولی چیزی نبود تا اینکه دی ماه من ماشینم را فروختم.در مرکز تعویض پلاک خریدار که برگه جرایم رو گرفته بود می‌گفت جریمه ات از آن مبلغی که میگویی خیلی بیشتر هست منم میگفتم من خودم راهور 120نگاه کردم این مبلغ که به شما دادن اشتباهه خیلی زیاد نوشتن.حتی همان لحظه رفتم دوباره راهور 120 بهش نشان دادم که اشتباه میکند.خلاصه مبلغی رو که در برگه جرایم تعویض پلاک نوشته بود رو باید پرداخت میکردیم تا تعویض پلاک بکنند و این سامانه باعث شد که مبلغ دوبل شده که خیلی زیاد هم بود رو پرداخت بکنم.چون عرض کردم من هر چند مدت یکبار میرفتم سامانه نگاه می کردم ولی از این جریمه خبری نبود.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
اگه غیر قانونی هستند پس چطور دسترسی به اطلاعات جرایم راهور دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
با سلام اگر غیر قانونی هست چرا با این apk ها برخورد قانونی نمی کنید و فقط به مردم گیر میدین که استفاده نکنین . خب بگین قدرت برخورد با این اپلیکیشن ها رو نداریم . صورت مسئله رو پاک نفرمایید . شما که میگین غیر قانونی هست برخورد کنید با مالکان این اپلیکیشن ها و خیال مردم را راحت کنید.
آخرین اخبار