گرسنگی ۱۶ میلیون یمنی را تهدید می‌کند

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد بیش از نیمی از جمعیت یمن در گرسنگی به سر می‌برند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد حدود ۱۶ میلیون یمنی، یعنی بیش از نیمی از جمعیت این کشور در گرسنگی به سر می‌برند.

مارک لوکاک، رئیس بخش کمک‌های سازمان ملل هشدار داد از این تعداد، پنج میلیون تن در آستانه قحطی قرار دارند.

روز دوشنبه سازمان ملل ابراز امیدواری کرد بتواند حدود سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار در یک رویداد مجازی برای مردم یمن جمع آوری کند تا از یک قحطی بزرگ "ساخته دست بشر" که بدترین وضعی خواهد بود که جهان در چند دهه شاهد بوده است، جلوگیری کند.

بیش از شش سال جنگ در یمن موجب شده است این کشور فقیر به آنچه که سازمان ملل آن را بزرگترین بحران انسانی در جهان توصیف می‌کند، تبدیل شود.

بر اساس ارقام سازمان ملل حدود ۸۰ درصد از مردم یمن به کمک نیاز دارند و ۴۰۰ هزار کودک زیر پنج سال به شدت دچار سوء تغذیه هستند. این کشور برای تأمین بیشتر مواد غذایی مورد نیاز خود به واردات متکی است که طی سال‌ها توسط همه طرف‌های متخاصم به شدت مختل شده است.

لوکاک در گفتگو با خبرنگاران گفت: "قبل از جنگ، یمن کشوری فقیر و دارای سوء تغذیه بود. اما یمن دارای یک اقتصاد در حال کار کردن و دولتی بود که خدماتی را برای شمار زیادی از مردم خود ارائه می‌داد و یک زیرساخت ملی و یک پایگاه صادراتی داشت. " او همچنین گفت: "جنگ تا حد زیادی همه این‌ها را نابود کرده است. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار