رحیمی:

کرمانشاه توانایی میزبان در مسابقات مختلف را دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت : باتوجه به زیرساخت‌های ورزشی خوبی که در استان وجود دارد، این آمادگی را داریم که در استان باشیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به توسعه قابل توجه زیرساخت‌های ورزشی در روستا‌های کرمانشاه، گفت : طی چندسال گذشته تلاش کردیم تا در همه روستا‌های استان فضا‌ها و زیرساخت‌های ورزشی را ایجاد کنیم که تاحدود قابل توجهی به این امر مهم دست پیدا کرده ایم.

او گفت : در حال حاضر در دورافتاده‌ترین روستا‌ها از غرب تا شرق استان، فضا‌های ورزشی را ایجاد کرده ایم تا ورزش در روستا‌ها هم رونق داشته باشد.

او افزود: زیباترین فضا‌های ورزشی را در روستا‌های استان ساخته ایم که زمین چمن مصنوعی روستای "نوریاب" پاوه یکی از این نمونه هاست که حتی سایت AFC هم زیبایی آن را تحسین کرد.

رحیمی افزود: باتوجه به وضعیت زیرساختی خوبی که در کرمانشاه در حوزه ورزش وجود دارد، این آمادگی را داریم که میزبان مسابقات ملی و حتی بین المللی رشته‌های مختلف باشیم.

او از ورود نمایندگان استان برای کمک به بخش ورزش خبرداد و ادامه داد: اخیرا نمایندگان استان تصمیم گرفته اند از محل اعتباراتی که در اختیار دارند برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان اختصاص دهند که اگر این اتفاق انجام گیرد، شاهد انقلابی در توسعه زیرساخت‌های ورزش استان خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان برلزوم افزایش کرسی‌های کرمانشاه در فدراسیون‌ها و وزارت ورزش تاکید کرد و گفت: اگر همگی یک مشت واحد شویم و حامی یکدیگر باشیم، می‌توانیم کرسی‌های مهمی در همه فدراسیون‌ها و وزارت ورزش بدست آوریم تا ورزش استان را ارتقاء دهیم.

ظهور قهرمانان ورزشی از دل روستا‌های استان

جلال عزیزی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به ظهور تعداد قابل توجهی قهرمانان ورزشی از دل روستا‌های استان، گفت: حسین کیهانی نمونه‌ای از این استعدادهاست که در مسابقات المپیک آسیایی ۲۰۱۸ قهرمان شد.

او گفت: هانیه عاشوری بانوی قهرمان کرمانشاهی هم از جمله قهرمانانی است که برای اولین بار استعدادش در ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشف شده و بعد‌ها به سمت کشتی آلیش سوق داده شد.

معاون ورزش و جوانان استان یکی از سیاست‌های مهم ورزش و جوانان کرمانشاه در چندسال اخیر را هم توجه به ورزش روستایی دانست و افزود: براین اساس، در اکثر روستا‌های استان زیرساخت‌های ورزشی را فراهم کردیم و حتی در روستای نوریاب پاوه استادیوم ورزشی ۲۵۰۰ نفر احداث شد.

او افزود: طی این سال‌ها در تلاش بودیم که با ایجاد پویایی و نشاط در ورزش روستاها، نقشی در کاهش مهاجرت از روستا‌ها به سمت شهر‌ها داشته باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.