رئیس پلیس ناجا خبر داد؛

پیش بینی۳ وضعیت برای جاده‌های کشور در نوروز ۱۴۰۰

رئیس پلیس ناجادر تبریز گفت:با توجه به نگرانی‌های موجود و شیوع ویروس کرونا ۳ وضعیت برای نوروز برنامه ریزی کرده ایم و آمادگی‌های لازم را داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،امیدوار رئیس پلیس ناجادر تبریز با حضور درکمسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل جاده‌ای استان گفت:در وضعیت اول با ۳ هزارو ۵۰۰ تیم طبق سال‌های ۹۸ و قبل از آن آماده مدیریت جاده‌ای در شرایط عادی هستیم.

او ادامه داد:در وضعیت دوم طبق سال قبل با اعمال محدودیت‌های تردد اعمال قانون خواهیم کردو در موقعیت سوم طبق محدودیت‌های منطقه‌ای یا شهرستانی اعمال قانون خواهیم کرد،که محوریت شهر‌های بزرگ خواهد بود.

رئیس پلیس ناجادر تبریز گفت:البته تا به امروز هیچ تصمیم رسمی برای ما ابلاغ نشده است و طبق آخرین تصمیمات ستاد کرونا برنامه ریزی‌های خود را در نوروز اعمال خواهیم کرد.

امیدوار در پایان وضعیت راه‌های استان را نسبت به سایر استان‌ها مطلوب ارزیابی کرد و گفت:توجه به راه‌های فرعی و روستایی آشکارسازی ناوگان حمل و نقل در جاده‌های استان از جمله مواردی هست که در استان باید به آن‌ها رسیدگی شود.

علیزاده مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی هم گفت: ۱۴ هزار کیلومتر راه در استان داریم که ۱۰ هزار کیلومتر آن راه روستایی است و ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن‌ها آسفالت شده است.

او افزود:برای نگهداری راه‌های استان ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده بود،که تاکنون ۳۰ درصد آن محقق شده است.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای نگهداری راه‌های استان گفت:امسال ۲۷۰ هزار تن آسفالت ریزی در جاده‌ها داشتیم همچنین در طول جاده‌ها ۵۸ مورد دوربین ثبت تخلفات وجود داشت که امسال ۴۲ مورد هم اضافه کردیم و تا پایان اسفند ماه هم ۱۱ مورد دیگر اضافه خواهد شد تا بخشی از هدف الکترونیکی کردن جاده‌ها تحقق یابد.

رحمتی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در آذربایجان شرقی هم با تاکید بر جدی گرفتن جریمه‌های کرونایی در جاده‌ها و تردد‌ها گفت:با شناسایی موارد کرونای انگلیسی در استان نگرانی‌ها از شیوع دور جدید کرونا در استان افزایش یافته است که تصمیمات جدید جاده‌ای برای نوروز ۱۴۰۰ به طور جدی بعد از ابلاغ اجرایی خواهد شد.

کریم نژاد رئیس پلیس استان هم در این نشست از کاهش ۱۹ درصدی تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:با این کاهش ۱۳ درصد فوتی‌ها هم بر اثر تصادفات در استان کاهش داشته و ۵۸ درصد از تصادفات در راه‌های اصلی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.