رهاسازی یک بهله عقاب طلایی در نهاوند

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از رهاسازی یک بهله عقاب طلایی در طبیعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار. گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهرداد سلگی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از رهاسازی یک بهله عقاب طلایی هنگام صید توسط صیادان دچار آسیب شده بود پس از تیمار و بهبودی در طبیعت خبر داد.

او ادامه داد: به دنبال گزارش دهیار روستای گنبدکبود از توابع بخش زرین‌دشت شهرستان نهاوند، مبنی بر به دام انداختن یک بهله عقاب طلایی توسط شکارچیان ناشناس در یکی از مزارع کشاورزی روستا، کارشناسان حفاظت محیط زیست برای انجام وظیفه قانونی خود وارد عمل شدند.

سلگی بیان کرد: برای بازپس‌گیری عقاب از دست شکارچیان دهیار روستا ابتدا با آنان وارد گفتگو شد و پس از توجیه و تهدید آن‌ها در صورت خودداری از این کار موفق به بازپس گرفتن عقاب شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند افزود: عقاب نجات داده شده از دست صیادان پس از سه روز تیمار و نگهداری توسط دهیار و بعد از اطمینان از بهبودی کامل در زیستگاه‌های طبیعی و کوه‌های منطقه روستای گنبدکبود رهاسازی شد.

این مسئول با تشکر از کار ارزشمند زاهد مالمیر دهیار روستار و همیار طبیعت، از عموم مردم طبیعت‌دوست شهرستان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه صید، شکار، حیوان‌آزاری و یا حیوان وحشی آسیب‌دیده مراتب را با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند در میان بگذارند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.